کد خبر ۲۵۱۲۶ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
مدیرکل اوقاف استان قم عنوان کرد

آرامش بهاری در چارچوب عمل به منویات رهبری بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امورخیریه قم گفت: در طرح آرامش بهاری 80نفر از مبلغان حوزوی در امامزادگان حضور یافته و به برگزاری 26خیمه معرفت اقدام کردند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری 94 و فعالان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن و حائزان رتبه‌های برتر مسابقات کشوری در مجتمع امامزاده سید علی(ع) اظهار کرد: در طول سه سال گذشته، 14 هزار نفر از علاقمندان به طرح حفظ قرآن کریم زیر پوشش برنامه‌های قرآنی اوقاف در قم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در بخش مسابقات قرآن نیز، قم جزو استان‌های فعال و پیشرو به حساب می‌آید؛ تعداد زیادی از خواهران و برادران حافظ قرآن در قم موفق شدند در مسابقات گوناگون کشوری، رتبه‌های برتر را کسب کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد نوروز امسال در قالب طرح آرامش بهاری فعال بودند گفت: حدود هزار نفر در این مأموریت مقدس افتخار حضور داشتند و کار خود را از 28 اسفندماه در جوار آستان مقدس امامزادگان شروع کردند.

وی ادامه داد: حدود 400 نفر امامزاده در بقاع متبرکه قم مدفون هستند، به برکت همین بزرگواران است که ما افتخار شیعه شدن و پیروی از اهل بیت(ع) را داریم و آنان پس از مرگ هم همچنان نورافشانی می‌کنند.

حسینی مقدم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عنوان کرد: بر همین اساس برنامه‌های مختلفی در سازمان اوقاف طراحی و اجرا شده که طرح آرامش بهاری یکی از بهترین آنهاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: تبلیغ در ایام نوروز در قالب این طرح اجرایی می‌شود؛ امسال بیش از 80 نفر از مبلغان اوقاف در 26 خیمه معرفت طی ایام نوروز در قم فعال بودند.

وی با بیان اینکه خدمات تخصصی فرهنگی به زائران در قالب این خیمه‌های معرفت به زائران ارائه شده است گفت: امسال همچنین طرح ضیافت الهی نیز در ماه رمضان همچون گذشته اجرایی خواهد شد.

حسینی مقدم عنوان کرد: درصدد هستیم نقاط قوت و ضعف را شناسایی و از تجربه‌های به دست آمده در طرح آرامش بهاری نوروز امسال، در اجرای هر چه بهتر طرح ضیافت الهی استفاده کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com