کد خبر ۲۵۰۸۷ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
در ۳ رشته

ورزشکاران قم به انتخابی پرورش اندام قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند

ورزشکاران شاخص هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم در ۳ رشته اردیبهشت‌ماه امسال در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

به گزارش قم نا ، هیئت بدنسازی و پرورش اندام از جمله هیئت‌های موفق ورزش قم است که دارای چند رشته ورزشی زیر مجموعه است و قهرمانان و مدال‌آوران زیادی در این رشته‌ها دارد و در برگزاری مسابقات استانی نیز هیئتی موفق محسوب می‌شود.

اکنون که قرار است مدعیان عضویت در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام قهرمانی آسیا در آوردگاه انتخابی تیم ملی با یکدیگر به رقابت بپردازند، ورزشکاران عضو هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم نیز با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام می‌شوند.

این در حالی است که با برنامه ریزی کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان 17 داور در مسابقات انتخابی تیم ملی کار قضاوت شرکت کنندگان را بر عهده دارند تا بهترین‌ها شناسایی شده و به عضویت تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند.

براساس هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است پیکارهای انتخابی تیم ملی فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در هر سه رشته و به مدت دو روز پیگیری شود، رقابت‌هایی که ورزشکاران عضو هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان قم در آن مدعی عضویت در تیم ملی هستند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ابتدا مدعیان عضویت در تیم‌های فیزیک و بادی کلاسیک کشور در روز پنجشنبه سوم اردیبهشت‌ماه و رقابت‌های گزینشی تیم ملی در رشته پرورش اندام نیز در روز جمعه چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور چهره‌های مدعی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

در حالی که آیین قد و وزن‌کشی شرکت‌کنندگان در مسابقات انتخابی فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام تیم ملی روز دوم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، این رقابت‌ها در تهران به انجام خواهد رسید، اما سالن برگزاری مسابقات هنوز مشخص نشده است و تا هفته آینده تکلیف این موضوع روشن خواهد شد.

البته مراسم قد و وزن‌کشی در آکادمی فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی زیتون انجام می‌شود و مدعیان در حالی آماده این مسابقات می‌شوند که پیکارهای قهرمانی فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام قهرمانی آسیا اواسط خردادماه به میزبانی کشور ژاپن برگزار می‌شود.

این برای نخستین‌بار است که رقابت‌های فیزیک و بادی کلاسیک قهرمانی آسیا در سطح قاره کهن برگزار می‌شود و برترین‌های آن به همراه چهره‌های شاخص رشته پرورش اندام نیمه دوم سال جاری به مسابقات قهرمانی 2015 جهان اعزام خواهند شد.

مسابقات بادی کلاسیک در هفت دسته قدی 162، 165، 168، 171، 175، 180 و به اضافه 180 سانتی‌متر و پیکارهای فیزیک قرار است در دو دسته قدی منهای 172 و به اضافه 172 سانتی‌متر به انجام برسد، ضمن اینکه با اضافه شدن وزن منهای 95 کیلوگرم، رقابت‌های آسیایی در 11 وزن منهای 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95، 100 و به اضافه 100 کیلوگرم برگزار خواهد شد. 

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com