کد خبر ۲۵۱۰۸ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خبر داد

فعالیت 600 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: اکنون تعداد خیرین مدرسه‌ساز به 600 هزار خیر در داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان رسیده است.

به گزارش قم نا ، محمدرضا حافظی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: این حرکت از 17 سال گذشته آغاز شد و در آن دوران تعداد انگشت‌شماری فعالیت داشتند ولی با گذشت زمانی اندک با عشق و شور مردم مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال اول فعالیت 16 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک خیرین صورت گرفت که در سال دوم به 40 میلیارد تومان رسید و همین طور افزایش پیدا کرد که در نهایت در سال 88 اعتبار دولت در امر مدرسه‌سازی معادل 386 میلیارد تومان بود ولی کمک خیرین به 740 میلیارد تومان رسید.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش وقت اعتبار دولت را از 386 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش داد، کمک خیرین معادل یک هزار و 84 میلیارد تومان شد.

وی با اشاره به شرایط تحریم اقتصادی گفت: این نگرانی وجود داشت که حضور و مشارکت مردم در این جهاد کمرنگ شود، ولی به واقعیت افتخارآفرین رسیدیم و ملت ما فرهنگ‌دوست هستند و تشخیص دادند که ارتقای دانش فرزندان این مملکت، ارتقای دانش کشور را به همره دارد.

حافظی ادامه داد:‌ آنها به خوبی درک کردند و در این عرصه بیش از گذشته مشارکت داشتند و حضور پیدا کردند و در برابر خصم جهانی پاسخی دندان‌شکن دادند.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه پایدار در هر کشور آموزش و پرورش است گفت: هر کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد، به طور طبیعی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و ‌اقتصادی با موفق رو به رو خواهد بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خاطرنشان کرد: ملت ما، ملتی فرهنگ‌دوست هستند و این راه را به خوبی پیدا کردند و در این عرصه عاشقانه حضور پیدا کردند و اکنون تعداد خیرین مدرسه ساز به 600 هزار نفر در داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان رسیده است.

وی یادآور شد: خیرینی در برون مرزها نیز فعالیت کردند که هر یک بیش از 80 میلیارد تومان در این امر مقدس سرمایه‌گذاری کردند.

حافظی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سطح جهان حضور فیزیکی فعالی دارد گفت: در امارت عربی متحده دبی نخستین مدرسه را با مشارکت دولت احداث کردیم و 35 درصد از ظرفیت این مدرسه مجهز و مجلل را افراد سایر کشورها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه خیرین آنکارا و استانبول در ترکیه را تشکیل دادیم و در نظر داریم در چهار شهر بزرگ کانادا مجامع خیرین مدرسه‌ساز را تشکیل دهیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com