کد خبر ۲۵۱۰۰ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
رئیس هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم خبر داد

احداث 35 درصد مدارس استان قم از سوی خیرین

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم از احداث 35 درصد مدارس استان قم از سوی خیرین خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به تاسیس خیرین مدرسه‌ساز در سال 78 اظهار کرد: این مجمع زیر نظر آیت‌الله مشکینی فعالیت خود را آغاز کرد که در آن دوران مدارس در سه شیفت فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب آرامش و اعتماد خاصی شد تا خانواده‌ها فرزندان خود را برای یادگیری به مدرسه بفرستند.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم یادآور شد: نیاز آموزش و پرورش از سوی خیرین بررسی شد و بر همین اساس مدارس فراوانی احداث شد و اکنون 35 درصد مدارس استان قم از سوی خیرین احداث شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از دولت‌ها در دوران خود کمک خوبی انجام دادند، گفت: در دولت قبلی بودجه خوبی به تصویب رسید که بر همین اساس 37 تا 38 درصد مدارس مقاوم‌سازی شد.

آشتیانی با بیان اینکه با تلاش در امر مدرسه‌سازی 60 درصد مدارس یک شیفته شدند، گفت: 95 درصد مدارس دارای نمازخانه هستند و نمازهای با شکوه در آنها اقامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث مدرسه در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور تاثیرگذار است و در زمینه برطرف کردن مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی ایفای نقش می‌کند.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم عنوان کرد: مدارسی که با نیت‌های پاک و اندیشه‌های خدامحور احداث می‌شود، رشد و تعالی، انسان‌دوستی و تعهد را به همراه دارد.

وی با اشاره به آمار و عملکرد مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: از ابتدای تاسیس این مجمع 89 مدرسه در قالب 870 کلاس با مساحت زیربنای 130 هزار و 500 متر مربع احداث شده است و احداث 38 نمازخانه در قالب 6 هزار و 208 متر مربع و 12 سالن ورزشی و کارگاه با مساحت 8 هزار و 785 متر مربع صورت گرفته است.

این دیدار زمینه برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قم صورت گرفت که بناست اردیبهشت امسال در اردوگاه ملاصدرای کهک برگزار شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com