کد خبر ۲۶۵۳۳ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم خبر داد

احداث 35 درصد مدارس استان قم توسط خیرین

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم از احداث 35 درصد مدارس استان توسط خیرین خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدناصر علایی‌طباطبایی با اشاره به اهداف مجمع خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: این مجمع مدرسه‌سازی را به عنوان یکی از فعالیت‌های پسندیده در سطح جامعه ترویج می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات انسان با نیت کار خیر و نیکو می‌تواند از پاداش آن بهره‌مند شود، بنابراین لازم نیست افراد ثروت فراوانی برای انجام کار خیر و نیکو داشته باشند، هر فرد به اندازه توان مالی خود می‌تواند در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم با بیان اینکه افراد بر اساس علاقه خود در امر مدرسه‌سازی شرکت می‌کنند، گفت: برخی اوقات فردی به اندازه‌ای دارای توان مالی است که ده‌ها مدرسه احداث می‌کند و برخی اوقات همان فرد فرش نمازخانه‌ای را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی مشارکت در خرید یک آجر در امر مدرسه‌سازی دارای اجر و پاداش است و تا زمانی که از مدرسه استفاده شود برای فرد حسنه درنظر می‌گیرند.

علایی‌طباطبایی با اشاره به اهمیت احداث نمازخانه‌ در مدارس گفت: برگزاری نماز جماعت در مدارس از اهمیت فراوانی برخوردار است، بنابراین با احداث نمازخانه‌ها روزانه دانش‌آموزان می‌توانند در نماز جماعت شرکت کنند.

وی عنوان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز همکاری و مشارکت در امور و فعالیت‌های فرهنگی و مدرسه‌سازی را سرلوحه فعالیت‌‌های خود قرار داده است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم از احداث بیش از 35 درصد مدارس استان قم توسط خیرین خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 300 هزار مترمربع زمین از سوی خیرین اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در دوران گذشته در زمینه مدارس سه شیفت با مشکلاتی مواجه بودیم، گفت: با مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی این مشکل برطرف شد و اکنون شاهد هستیم که بیش از 60 درصد مدارس یک شیفته شده است.

علایی طباطبایی خاطرنشان کرد: بخش فنی و حرفه‌ای در آموزش‌ و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به وضعیت مطلوب در این زمینه برسیم.

وی با بیان اینکه لازم است خیرین به بخش فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: اکثر کسانی که در حوزه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، جذب بازار کار شده بنابراین توجه به این بخش می‌تواند تا اندازه‌ای مشکل اشتغال را کاهش دهد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com