کد خبر ۲۵۱۳۶ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

مبارزه با سن مادر در ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی قم انجام شد‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبارزه با سن مادر تاکنون در ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و زیر کشت گندم و جو استان قم انجام شده است.

به گزارش قم نا ، محمدرضا طلایی با اشاره به اینکه در شبکه مراقبت‌ها بیش از 32 کار‌شناس مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: از 21 اسفند ماه سال گذشته سن مادر در مزارع گندم و جو استان قم ریزش کرد و مبارزه با آن از 28 اسفند ماه آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: این مبارزه تقریبا در تمام مزارع بخش‌های استان قم انجام شده است و در مزارعی که هنوز به آن مقدار مورد نظر نرسیده، مبارزه باقی مانده است.

وی گفت: از جوکاران هم تقاضا داریم که همکاری لازم را با کار‌شناسان سازمان جهاد کشاورزی انجام دهند تا جمعیت آفتی که به کوه بر می‌گردد کمتر باشد که سال آینده با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

طلایی خاطر نشان کرد: اوایل اردیبهشت ماه مبارزه با پوره که از تخم سن مادر باز می‌شوند را در مزارع شروع می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سطح اجرای این طرح نامشخص است، گفت: حدود 35 هزار هکتار از اراضی قم زیر کشت محصول گندم و جو قرار دارد، لذا حفظ این محصول برای ما بسیار مهم است، بنابراین تمام انرژی و امکان سازمان را برای مبارزه با سن مادر گذاشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: این طرح با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است به طوری که از کار‌شناسان قدیمی و استخدامی که قبلا به عنوان ناظر در مزارع بوده‌اند استفاده می‌کنیم و کمبود‌ها را نیز از طریق بخش خصوصی تامین کردیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com