کد خبر ۲۵۷۱۶ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
مدیر جهاد کشاورزی بخش خلجستان مطرح کرد

اجرای طرح‌های آبیاری نوین اولویت جهاد کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی بخش خلجستان گفت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در مزارع از اولویت‌های جهاد کشاورزی است و در این خصوص اعتبارات خوبی هم در نظر گرفته شده است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، سید مصطفی طباطبایی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قم که در بخش خلجستان تشکیل شد، اظهار کرد: بزرگترین مشکل بخش، کمبود نیرو بود که با ورود کارشناسان خبره‌ای که سال‌ها در کنار مجموعه بودند، یک ظرفیت بالقوه و به بالفعل تبدیل شد و مجموعه جان تازه گرفت.
وی با اشاره به عملکرد این مدیریت در سال 93 در بخش فنی و زیربنایی افزود: در راستای بهینه سازی مصرف آب، با وجود کمبود اعتبارات طرح‌هایی از جمله لوله گذاری و پوشش انهار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش خلجستان تصریح کرد: یکی از طرح‌های دیگری که در بخش به مرحله اجرا درآوردیم، طرح احیاء و مرمت قنات‌ها بوده است که در سال گذشته تا کنون 121 میلیون تومان هزینه شده است.

طباطبایی بیان کرد: امروز مشکل کم آبی در همه جای کشور یک مشکل اساسی است و به دلیل اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را به خود اختصاص داده است، باید در راستای بهینه سازی این مصرف تمهیدات لازم اندیشیده شود که در همین راستا در خصوص اجرای طرح‌های آبیاری نوین اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به دلیل خرده مالکی بودن حقابه‌ها در بخش چندان نمی‌توان در راستای یکپارچه سازی حقابه‌ها اقدام کرد و ساخت استخرهای ذخیره سازی هم در دستور کار نیست چرا که آب مناطق زیردست از مجموعه نفوذ زمستانه آب‌های بالادست تامین می شود بنا بر این اگر بخواهیم آب را ذخیره کنیم کار درستی نیست، تنها استخرهای تنظیمی باید احداث شود که در همین ارتباط 42 هکتار پرونده سازی کردیم و این روند در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی بخش خلجستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سطح بخش 1000 هکتار کشت دیم گندم و جو داریم بیان کرد: در حال حاضر در اوج مبارزه با سن گندم هستیم که تا کنون در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: امسال در خصوص توزیع کود با تمهیداتی که سازمان اندیشیده بود هیچ مشکلی نداشتیم و به هر میزان که کشاورزان نیاز به کود داشتند در اختیار آنان قرار می‌گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com