کد خبر ۲۵۱۷۸
اختلاف بر سر شهردار جديد قم؛

حضور سقائيان‌نژاد در قم منتفی شد/پژمان، متين‌فر و عابدينی پور گزينه‌های جديد

در حالي كه رئيس شورای اسلامی شهر قم از حضور سيد مرتضی سقائيان نژاد در شهر مقدس قم به عنوان شهردار خبر داده بود، نائب رئيس شورا بيان كرد حضور ايشان در قم منتفي شده است و دنبال گزينه‌های بعدی هستيم.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبر قم ( قم نا) ، موضوع انتخاب شهردار قم پس از استعفاي محمد دلبري شهردار سابق قم در شورا كليد خورد كه در اين راستا كميته هفت نفره تشكيل و به بررسي گزينه‌ها پرداختند.

در اين راستا ولي‌الله بياتي، حسن بختياري، سيد محمد آتش‌زر، الهام ارجمند، عباس ذاكريان، مصطفي ملايي و محمود مسگري از اعضاي شوراي اسلامي شهر به عنوان كميته هفت نفره فعاليت خود را آغاز كرده تا بتوانند بهترين گزينه را انتخاب كنند.

در همان ابتدا رئيس شوراي اسلامي شهر قم از بررسي رزومه 17 گزينه به عنوان شهردار قم خبر داد كه در راس آنها سيد مرتضي سقائيان‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان مد نظر بود و به عنوان گزينه اول شورا مورد بررسي قرار گرفت.

شورايي‌ها در اين زمينه حتي به اصفهان نيز سفر كرده و با وي جلسه‌اي گذاشتند و از سوي ديگر از لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خواستند تا با سقائيان‌نژاد صحبت كند.

در حالي كه همه شهر اسم سقائيان‌نژاد به عنوان شهردار جديد قم مطرح بود، حسن بختياري رئيس شوراي اسلامي شهر قم اعلام كرد كه نام سقائيان‌نژاد از گزينه‌ها حذف و به عنوان گزينه ديگر هستيم.

بختياري علت اين امر را مشكلات سقائيان‌نژاد در اصفهان عنوان كرده و گفته كه ايشان همه امتيازهاي لازم را كسب كرده بود اما به دليل مشكلات شخصي نمي‌توانند در قم باشند.

وي بيان داشت: كميته هفت نفره امتيازهاي لازم را براي گزينه‌ها مد نظر قرار داده که برای بومی بودن 25 امتياز، شهردار کلانشهر بودن 20 امتياز و مدیر ملی بودن 15 امتياز در نظر گرفته است.

وي گفت: شورا براي انتخاب شهردار جديد تا پایان اردیبهشت ماه فرصت قانوني دارد كه قطعا در اين فرصت به جمع‌بندي رسيده و نظر خود را اعلام خواهد كرد.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر قم عنوان داشت: ما مستقل عمل كرده و به دنبال شهرداري هستيم كه آشنايي كامل با شرايط قم داشته باشد و بتوانيد به رفع مشكلات بپردازد.

بختياري در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به اينكه سقائيان‌نژاد ديگر به عنوان گزينه مطرح نيست، چه گزينه‌هايي را مد نظر قرار داده‌ايد گفت: سید محمد پژمان شهردار سابق مشهد و همچنين مجید متین فر سرپرست فعلی شهرداری قم و محسن عابدینی پور شهردار سابق قم و عضو فعلی شورای اسلامی شهر قم به عنوان گزينه‌هاي بعدي مد نظر هستند.

لازم به ذکر است که پیگیری های خبرنگار این پایگاه نشان از عدم تمایل سقائيان‌نژاد به دلیل به سرانجام نرسیدن پروژه های نیمه کاری شهرداری اصفهان می باشد.

سعید آقایی/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com