کد خبر ۲۶۸۸۳ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
مرتضی سقائیان‌نژاد استیضاح و برکنار شد ؛

آیا شهردار کلانشهر قم از اصفهان می آید؟

مرتضی سقائیان نژاد نامزد مورد نظر شورای اسلامی شهر قم برای کرسی شهرداری قم که به دلیل تکمیل پروژه های شهر اصفهان از حضور در شهرداری قم امتناع کرده بود در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان از سمت خود برکنار شد!

به گزارش قم نا ، پس از استعفای محمد دلبری شهردار سابق کلانشهر قم به دلیل بیماری ، نام های متعددی برای این پست مطرح بود اولین و جدی ترین گزینه مرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان بود وی که از سال 1382 سکان هدایت این مرکز مهم مدیریت شهری را در این بلدیه به عهده داشت به دلیل انجام امور شهری و اتمام پروژه های نیمه تمام شهر اصفهان دست رد بر سینه اعضای شورای اسلامی شهر قم زد ، هنوز یکماه از این رد درخواست نگذشته است که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان سقائیان نژاد استیضاح و برکنار شد.

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از ساعت 9 صبح امروز با موضوع بررسی ادامه فعالیت سید مرتضی سقائیان‌نژاد به‌عنوان شهردار اصفهان آغاز شد.

در این جلسه پس از ارائه نقطه نظرات موافقان و مخالفان فعالیت سقائیان‌نژاد، وی توضیحات خود را در این زمینه ارائه کرد و رأی‌گیری برای بررسی ادامه فعالیت وی به عنوان شهردار اصفهان صورت گرفت.

در نهایت رأی‌گیری پیرامون تداوم فعالیت یا عدم فعالیت سقائیان‌نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان صورت گرفته و از 21 عضو شورای شهر اصفهان، 14 نفر، مخالف تداوم فعالیت‌های وی بودند، همچنین 7 نفر نیز با استیضاح وی مخالفت کردند.

استیضاح سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نهایت با کسب 14 رأی و دو سوم آرای مأخوذه صورت گرفت و شهردار اصفهان از کار خود برکنار شد.

حال باید دید پس از گمانه زنی های مبنی بر رد صلاحیت حسین باقری از طرف وزرات کشور ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر قم با به سراغ سقائیان نژاد خواهند رفت؟

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com