کد خبر ۲۵۲۷۴ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۶
آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی:

برج‌های نيمه‌كاره منظر شهری را خراب كرده است

ایشان با اشاره به اينكه فرهنگ درآمدزايی توسط شهرداری نبايد يك جانبه و تك بعدی باشد تصريح كردند: دولت و مسئولان ملی بايد به شهرداری قم توجه داشته باشند تا در تامين هزينه‌های شهري براي قم مشكلی وجود نداشته باشد.

به گزارش قم نا، آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در ديدار با مجيد متين‌فر سرپرست شهرداري قم با بيان اينكه قم شهري متفاوت نسبت به شهرهاي ديگر ايران است ابراز كرد: قم متعلق به همه مسلمين جهان است و سالانه بيش از ۲۰ ميليون زائر در اين شهر حضور دارند به همين علت بايد به قم با ديد شهر بين‌المللي نگاه داشته و برنامه‌هاي شهري را با اين ديد اجرايي كنيم.

وي اضافه كرد: مسئولان شهري و استاني در قم بايد نسبت به قم نگاه ويژه داشته باشند زيرا وجود حرم كريمه اهل بيت(ع) و فعاليت بزرگترين حوزه علميه دنياي اسلام اين شهر را متفاوت كرده است و بايد هزينه‌هاي اين شهر را با نگاه متفاوتي تامين كرد.



اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه فرهنگ درآمدزايي توسط شهرداري نبايد يك جانبه و تك بعدي باشد تصريح كرد: دولت و مسئولان ملي بايد به شهرداري قم توجه داشته باشند تا در تامين هزينه‌هاي شهري براي قم مشكلي وجود نداشته باشد.

وي با بيان اينكه در مسئله شهري بايد اهم و مهم را رعايت كرد گفت: در اجرايي كردن پروژه‌هاي شهري بايد به اولويت‌ها توجه داشته باشيم.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي بر تقسيم عادلانه بودجه‌هاي شهري تاكيد كرد و افزود: برج‌هاي نيمه كاره منظر شهري را خراب كرده است و سازندگان اين ساختمان‌هاي بزرگ به اميد پيش فروش حركت عمراني خود را آغاز مي‌كنند اما به پايان نمي‌رسانند.
 
اين استاد برجسته حوزه علميه تعهد گرفتن از ساختمان‌سازان را راهكاري براي برطرف‌سازي مشكل مذكور دانست و با اشاره به ديدار با يكي از مشاوران شهرداري تهران عنوان كرد: شهرداري تهران در راستاي برنامه‌هاي فرهنگي از جمله فعاليت‌هاي قرآني و برپايي نمازهاي جماعت در بوستان‌ها هزينه‌هاي بسياري انجام مي‌دهد زيرا كار فرهنگي يكي از وظايف شهرداري است كه نبايد در حاشيه قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: انتظاري كه از نظر فعاليت‌هاي فرهنگي در قم است در شهر تهران وجود ندارد و اكنون شهرداري بايد حركت‌هاي گسترده فرهنگي را با توجه به ظرفيت‌هاي خود در دستور كار قرار دهد.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي با اشاره به اينكه شهرداري بايد به روح و جسم شهر توجه داشته باشد يادآور شد: اميدواريم با گسترش حركت‌هاي فرهنگي بتوانيم اين شهر را به عنوان يك شهر نمونه به جهان اسلام معرفي كنيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com