کد خبر ۲۵۳۹۹ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
آخوندزاده عنوان کرد:

تلفن همراه و معضلات آن در اعتکاف/ ورود موبایل ممنوع!

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان قم، با اشاره به معضلات استفاده از تلفن همراه در مراسم اعتکاف، عنوان کرد: در سال جاری ورود تلفن همراه به اعتکاف را ممنوع کردیم.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آخوندزاده، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان قم با اشاره به تجربه‌های زیادی که طی سال‌ها برگزاری اعتکاف دانشجویی در استان‌ قم داشته‌اند، در خصوص استفاده از تلفن‌همراه و شبکه‌های اجتماعی در هنگام اعتکاف، گفت: در سال‌های گذشته دانشجویان برای همراه داشتن تلفن همراه مختار بودند اما از آنها خواسته می‌شد جز در مواقع ضروری از آن استفاده نکنند.

وی ادامه داد: اما پس از چند سال برگزاری مراسم اعتکاف و علی‌رغم اینکه کار سلبی کار خوبی نیست اما تصمیم گرفتیم که ورود تلفن همراه را برای معتکفان ممنوع کنیم.

شرط حضور در اعتکاف: همراه نداشتن تلفن همراه

حجت‌الاسلام آخوندزاده در خصوص دلایل این تصمیم گفت: در مراسم اعتکاف به ویژه در بخش بانوان تلفن همراه ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند، چرا که طی این سه روز معتکفان به استراحت نیز می‌پردازند و کافی است یک عکس از این مراسم در فضای مجازی منتشر شود و ...، به همین دلیل از دانشجویان خواسته شده تلفن همراه با خود به مسجد نیاورند که البته در بسیاری از مساجد قم نیز این مسئله یکی از شروط حضور در اعتکاف است.

وی افزود: همه کسانی که معتکف می‌شوند با راز و رمز اعتکاف آشنا نیستند و برخی برای اولین سال است که معتکف می‌شوند و عادت‌های خاص خود را دارند، لذا تلفن همراه امعضلات خاصی را ایجاد می‌کند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان قم با اشاره به فعال بودن بسیاری از جوانان در شبکه‌های اجتماعی، عنوان کرد: این فعالیت‌ها در اعتکاف موجب می‌شود افراد از فضای اعتکاف خارج شوند.

وی با تأکید بر اهتمام به قرآن در اعتکاف و حفظ برخی از آیات کوچک قرآن و انجام اعمال ام داوود، گفت: تلاش داریم بیشتر فضای اعتکاف قرآن و مناجات باشد.

منبع : ایکنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com