کد خبر ۲۵۴۱۴ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد

بهره‌برداری از بستر سینما برای تبلیغ دین

یکی از مراجع تقلید گفت: سینما تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی هر جامعه دارد و می‌توان از بستر سینما برای تبلیغ دین اسلام استفاده کرد.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان سینمای کشور اظهار کرد:‌ رژیم طاغوت در وادی معارف و دستورات اسلام نبودند و فرهنگ ایران، فرهنگ غرب بود و سینمای کشور هم برگرفته از اندیشه‌هایی بود که از سوی غرب به دولت تزریق می‌شد و دولت در امور گوناگون اجرا می‌کرد.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب،‌ قوانین اسلامی وضع شد و تمام مسائل کشور، شکل و سیاق اسلامی به خود گرفت و اینگونه اسلام از حاشیه به متن جامعه بازگشت.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه سینمای کشور باید به سمت و سوی تبلیغ دین مبین اسلام برود تصریح کرد: با مقایسه هنرمندانه دین مبین اسلام و سایر ادیان و به تصویر کشیدن امتیازات دین اسلام نسبت به دیگر ادیان می‌توان به شایستگی از اسلام در جهان تبلیغ کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: مسئله سینما و جشنواره‌ها از مسائل نوپا و جدیدی است که توانسته جای خود را در عرصه تبلیغ باز کند و باید تلاش کنیم از این بستر برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

وی کاربرد نمایش را در تبلیغ و نهادینه کردن مسائل گوناگون در جامعه بسیار موثر دانست و گفت: برای پیشبرد مناسب اهداف دینی با استفاده از هنر سینما و نمایش باید از نظرات رهبر انقلاب و مراجع عظام استفاده کنیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ارتباط سینماگران با مراجع و علما می‌تواند سینمای کشورمان را از هجمه‌ها دور کند و این ارتباط موجب می‌شود برخی فشارها بر روی سینما گران کم شود.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر روی کار سینماگران نظارت داشته باشد و برای تولید فیلم‌های مقاومتی و اسلامی از دولت اعتبار بگیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فیلم در روح جوانان تاثیرگذار است باید با نشان دادن واقعیت‌ها تشخیص را به خود ایشان واگذار کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com