کد خبر ۲۵۴۳۸ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
رئیس هیئت پرورش اندام قم اظهار داشت:

فرآیند صدور مجوز باشگاه‌های بدنسازی مورد بازنگری قرار گیرد

رئیس هیئت پرورش اندام قم با بیان اینکه استفاده از مکمل‌های ناسالم خطری جدی برای ورزشکاران رشته پرورش اندام است گفت: فرآیند صدور مجوز باشگاه‌های بدنسازی مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش قم نا به نقل از تسنیم،در حال حاضر نظارت بر فعالیت باشگاه‌های پرورش اندام از سوی اداره کل ورزش و جوانان در حال انجام است و اگر این نظارت به هیئت پرورش اندام که تخصصی‌تر به موضوع نگاه می‌کند واگذار شود نتایج بهتری بر جای می‌گذارد.

وی افزود: هیئت پرورش اندام کارشناسانی دارد که سال‌ها در این رشته تجربه کسب کرده‌اند و می‌توانند در نظارت و بازرسی باشگاه‌های پرورش اندام مشارکت کنند و بدون شک این مشارکت به سود ورزش و در راستای سالم سازی محیط ورزش است.

رئیس هیئت پرورش اندام قم گفت: استفاده از مکمل‌های ناسالم خطری جدی برای ورزشکاران رشته پرورش اندام است و این مشکل در گوشه و کنار کشور در باشگاه‌های بدنسازی به چشم می‌خورد اما برنامه قاطعی برای حل این مشکل در نظر گرفته نشده است.

تلخابی بیان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ورزشکاران از مضرات مکمل‌های ورزشی ناسالم کمک زیادی به مقابله با این پدیده می‌کند اما به دلیل بالا بودن تعداد باشگاه‌های ورزشی و سودجویی برخی افراد، علاوه بر فرهنگ سازی باید به فکر اقدام علیه عاملان این پدیده هم بود.

وی عنوان کرد: فرآیند صدور مجوز باشگاه‌های بدنسازی باید مورد بازنگری قرار گیرد و باید در صدور این مجوز‌ها وسواس بیشتری به خرج داد تا دامنه کار افراد سودجو هم تنگ‌تر شود.

رئیس هیئت پرورش اندام قم تصریح کرد: در حقیقت، استفاده ناآگاهانه از این مکمل‌های ورزشی در بلند مدت صدمات جبران ناپذیری به ورزشکار می‌زند و بیشتر ورزشکاران این رشته که عمدتا جوان هم هستند نمی‌توانند مکمل سالم از غیر سالم را تشخیص دهند.

تلخابی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه به دنبال بازرسی سخت گیرانه از باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام باشند و هیئت پرورش اندام برای هر نوع همکاری در این زمینه آماده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com