کد خبر ۲۷۳۳۱ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
رئیس هیئت پرورش اندام قم :

نظارت بر فعالیت باشگاه‌های بدن‌سازی قم تشدید می‌شود‌

رئیس هیئت پرورش اندام قم با تاکید بر نیاز به افزایش دانش همگانی برای دوری از مکمل‌های ورزشی غیرمجاز گفت: نظارت بر فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در قم تشدید می‌شود.

به گزارش قم نا ، مجید تلخابی اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در قم وجود دارد که این باشگاه‌ها زیر نظر هیئت پرورش اندام مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: باشگاه‌های پرورش اندام مجوز فعالیت خود را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت می‌کنند اما بهتر است شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که وضعیت بازرسی و نظارت بر فعالیت این باشگاه‌ها با همکاری هیئت پرورش اندام صورت گیرد.

رئیس هیئت پرورش اندام قم گفت: تشدید نظارت بر فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در قم یکی از برنامه‌های دارای اولویت هیئت پرورش اندام قم است و این برنامه با توجه به ضرورت استانداردسازی فضای باشگاه‌های پرورش اندام صورت می‌گیرد.

تلخابی بیان کرد: موضوع مکمل‌های ورزشی غیرمجاز یکی از مشکلات جدی باشگاه‌های پرورش اندام است که مهم‌ترین ابزار برای کاهش مصرف این مکمل‌ها، افزایش دانش همگانی و آموزش است.

وی عنوان کرد: این مکمل‌ها سبب عوارض بعضاً جبران‌ناپذیری به ورزشکاران است و استفاده از آن بیشتر در میان ورزشکاران جوان که در این زمینه علم و تجربه کافی ندارند و قدرت تشخیص مکمل‌های اصلی را ندارند، اتفاق می‌افتد.

رئیس هیئت پرورش اندام قم تصریح کرد: مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها یک نیاز ضروری برای ورزشکاران هستند اما برخی افراد برای سودجویی بیشتر، این مکمل‌های مخرب و غیرمجاز را در میان برخی از ورزشکاران توزیع می‌کند و سبب ایجاد مشکلات جسمی آنی یا با تأخیر در ورزشکاران می‌شوند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com