کد خبر ۲۵۵۳۷ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
فرمانده انتظامی قم:

پایانه کنترل اتباع در قم راه‌اندازی می‌شود

سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه هدف‌گیری پلیس قم کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۵ درصدی کشفیات در سال ۹۴ است، از راه‌اندازی پایانه کنترل اتباع در سال جاری خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «کاظم مجتبایی» در اولین قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 94 که با حضور روسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، از تلاش‌های پلیس آگاهی در شناسایی باندهای سرقت در سال 93 و فروردین 94 قدردانی کرد و اظهارداشت: باید این قرارگاه هر هفته تشکیل و ضمن دعوت از روسای کلانتری‌ها در خصوص پیشگیری از سرقت حوزه استحفاظی کلانتری مربوطه گزارش بدهند.

وی بر اقدامات هدفمند در خصوص پیشگیری از سرقت‌ها و نیز ارائه راهکار در این زمینه تأکید کرد و افزود: باید وقوع سرقت‌ها از زوایای مختلف مورد بررسی و زیر ذره‌بین قرارگرفته تا کنترل و مهار شود.

سردار مجتبایی بابیان اینکه در سال 93 مجموع سرقت‌ها در قم کاهش داشته است، تصریح کرد: اگر چه ممکن است ماهیت سرقت خودرو در‌‌نهایت به سرقت داخل خودرو و قطعات آن ختم شود ولی عنوان آن سرقت خودرو است و باید پیشگیری از این جرم در دستور کار قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه پیشگیری از سرقت و کاهش وقوع جای خوشحالی دارد، عنوان کرد: در سال جاری اولویت قرارگاه مبارزه با سرقت پیشگیری از سرقت منزل، اتومبیل و موتورسیکلت است.

سردار مجتبایی تصریح کرد: معاونت عملیات، پلیس پیشگیری و فرماندهی انتظامی شهرستان موظف‌اند در این رابطه همکاری‌ها را ارتقاء داده تا مشکلات برطرف شود.

وی بر اقدامات کنترلی جرائم تأکید کرد و افزود: اقدامات باید هدفمند باشد و کلانتری‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این جرم کنترل شود.

سردار مجتبایی بابیان اینکه هم دستگاه قضایی و هم سازمان زندان‌ها در اوج مساعدت با پلیس هستند، در خصوص هوشمند سازی حوزه استحفاظی کلانتری‌های استان نیز تأکید کرد: هرماه یکی از کلانتری‌های قم در 5 نقطه از حوزه استحفاظی کلانتری به دوربین تجهیز شود.

وی اظهار داشت: حضور پلیس افتخاری در پلیس آگاهی باید تجزیه‌وتحلیل شود تا در رابطه با کنترل سرقت‌ها از این نیرو بهتر استفاده شود.

سردار مجتبایی به راه‌اندازی پایانه کنترل اتباع در سال 94 اشاره کرد و گفت: این موضوع باید با جدیت دنبال شود، همچنین اولویت و هدف‌گیری پلیس قم در سال جاری کاهش 10 درصدی وقوع سرقت و افزایش 5 درصدی کشفیات است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com