کد خبر ۳۰۴۴۸ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
فرمانده انتظامی قم تأکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی برای پیشگیری، مقابله و درمان در حوزه مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان قم بر اهمیت و ضرورت برنامه ریزی و هم افزایی سازمان‌ها و نهاد‌ها به منظور پیشگیری، مقابله و درمان در حوزه مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی در جلسه مشترک کمیته‌های مقابله، پیشگیری و درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با محوریت فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به برنامه ششم توسعه، اظهارداشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون مسئله مبارزه با مواد مخدر، باید برنامه ریزی‌ها و هم افزایی‌ها در بحث پیشگیری، مقابله و درمان در این حوزه صورت گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

وی در ادامه بر توازن کمیته‌های مقابله، درمان، پیشگیری و مسائل حقوقی در حوزه مواد مخدر تأکید کرد و گفت: فعالیت در حوزه‌های سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کمیته‌ها و زیرمجموعه‌های شورا باید بصورت متوازن انجام شود.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر هماهنگی و پیوستگی حلقه‌های مقابله، درمان و پیشگیری، اضافه کرد: اگر این حوزه‌ها به هم کمک کرده و یک هماوردی و هم افزایی مشترکی داشته و تفاهم نامه‌ای تبادل شود، نتایج چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

مجتبایی بیان کرد: کار‌شناسان در حوزه‌های مقابله، درمان، پیشگیری و مسائل حقوقی باید در این فرصت سه ماهه تا جلسه مشترک آینده، به منظور دیده‌پردازی و هم افزایی تلاش کنند تا در کار‌ها و مسئولیت‌ها یک تشریک مساعی داشته و اهداف را بهتر پیش ببریم.

وی افزود: اگر در هر حوزه‌ای پیشرفت کارمان را مشخص کنیم، موفق خواهیم بود، یکی از محصولات این جلسه این است که از امکانات و اطلاعاتمان استفاده و اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی استان افزود: با توجه به نزدیک بودن ماه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، باید یک برنامه ریزی قوی برای خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان در سطح مدارس و حوزه‌های آموزشی پیش بینی شود.

باید در برابر هجمه و حرکت دشمن ایستادگی کنیم

رئیس دادگاه انقلاب استان قم نیز در این جلسه بر تعیین وظایف و اهداف هر کمیته و نیز سهم و نقش هر دستگاه در پیشبرد این اهداف تأکید کرد و گفت: وظیفه مقابله و برخورد با قاچاقچیان و موادفروشان بر عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضائی است که با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌شود و از طرف دیگر بحث معتادان و درمان با کمیته درمان و بهزیستی ارتباط دارد تا بازگشت پایدار معتادان به جامعه را شاهد باشیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به اقشار جوان و نوجوان جامعه دریغ نمی‌کنند، گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در برابر این هجمه و حرکت دشمن ایستادگی کنیم، پیشگیری، در پیشانی و خط مقدم کار قرار دارد و باید بتوان جامعه را برای برخورد با سوداگران آماده کرد.

باید در زمینه آموزش و آگاه‌سازی افراد بیشتر تلاش شود

مدیر کل بهزیستی استان قم نیز بر اهمیت فعالیت کمیته‌های موثر در بحث پیشگیری تأکید کرد و گفت: باید در زمینه آموزش و آگاهسازی افراد و خانواده‌ها بیشتر تلاش شود و راهکارهای پیشگیری و علائم آن در محیط کار، فعالیت و زندگی به جامعه آموزش داده شود.

رضا سلیقه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر کامل کردن سیکل درمان و دیگر مباحث آن، گفت: باید در زمینه‌های بازتوانی و اشتغال معتادان و حمایت از خانواده‌های آن‌ها فعالیت‌های بیشتری انجام شود تا شاهد رهاشدن بیماران از چرخه درمان نباشیم.

باید برای ساماندهی پایدار معتادان در جامعه تلاش کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت‌های شبانه روزی نیروی انتظامی به منظور انجام این مسئولیت خطیر و مقابله با مواد مخدر، قاچاقچیان و همچنین پیشگیری در این حوزه، بر ضرورت اتصال این کمیته‌ها و حوزه‌ها با هم افزایی و یکپارچگی بیش از پیش تأکید کرد.

ابوالفضل ایرانی‌خواه در ادامه به راه اندازی مرکز قمرود برای معتادان و تأثیر آن در سالم سازی جامعه اشاره کرد و عنوان داشت: بازگشت افراد معتاد به دایره جرم موجب هدر رفتن انرژی‌های صرف شده است، پس باید به منظور ساماندهی پایدار معتادان در جامعه تلاش کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com