کد خبر ۲۵۶۴۴ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
دبیر فعالان اقتصادی استان قم بیان کرد

فعالان عرصه تولید چشم انتظار کاهش نرخ سودهای بانکی

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با اشاره به شرایط کشور بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور پیش بینی می‌شود که نرخ تورم در ماه‌های آغازین سال کاهش یافته و در همین راستا فعالان عرصه تولید چشم انتظار کاهش نرخ سودهای بانکی هستند.

به گزارش قم نا ، ابوالفضل حجازی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: شاهد هستیم که در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب نامگذاری مهمی انجام دادند و موضوع مذاکرات هسته‌ای و مسائل پیرامون آن تاییدی بر صحت این نامگذاری است.
وی ادامه داد: امیدواریم با شرایطی که از ابتدای سال و با امیدی که در دل تولیدکنندگان، صنعتگران و تاجران به وجود آمده است، رشد تورم کشور نسبت به سال قبل کاهش یابد و ما فعالان اقتصادی از دولتمردان درخواست داریم زمانی که تورم بین 15 تا 17 درصد عنوان می‌شود، نباید سود بانکی 27 درصد باشد.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با اشاره به اینکه دولت برای حمایت از تولید باید با ابزار کارشناسی سود و سپرده‌های بانکی را کاهش دهد بیان کرد: اگر ان‌شاء‌الله بحث تحریم‌های بانکی رفع شود ما شاهد 10 درصد کاهش هزینه‌های بانکی برای واحدهای صنعتی و تولیدی خواهیم بود و همچنین در ارتباط با تسهیلات ارزان قیمت با ورود کالاها به صورت فاینانس که نیازی به اخذ تسهیلات بانکی نباشد، واحدهای صنعتی می‌توانند رشد و تولید بیشتری داشته باشند و به همین دلیل پیش بینی می‌شود تورم در ابتدای سال نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

حجازی با اشاره به اینکه هنگامی که نیاز واحدهای صنعتی به پول کم شود، بانک‌ها سودهایشان را کمتر خواهند کرد گفت: وقتی تقاضای واحدهای صنعتی و تولیدی کم شود سود‌ها بر روی 16 درصد که سال‌ها بر آن بود می‌ماند و به این دلیل تورم کاهش می‌یابد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com