کد خبر ۳۶۲۶۲ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
دبیر فعالان اقتصادی:

بانک‌ها با بخشیدن جرائم و دیرکردها گام عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند

دبیر فعالان اقتصادی با انتقاد از برخوردها دوگانه با صنعتگران گفت: برای سرمایه‌گذاران خارجی فرش قرمز پهن شده در حالی که اگر نیمی از این فرصت‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد قطعا توفیقات بیشتری حاصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلع رسانی خبر قم ،ابوالفضل حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: دبیرخانه فعالان اقتصادی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال با جدیت بیشتری نسبت به برگزاری جلسات ماهانه اقدام کرده و امیدواریم که بتوانیم در مسیر رفع موانع تولید گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما حرکت در مسیر تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر با دعوت از مسئولان استانی و کشوری به بررسی مشکلات خواهیم پرداخت، گفت: از نکاتی که باید از سوی مردم، مسئولان و همه آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد حمایت از اقتصاد داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن با بیان اینکه مسئولان استان قم افرادی خدوم، مومن، فرمان‌بردار ولایت و مفتخر به خادمی حضرت معصومه(س) هستند گفت: با همدلی می‌توانیم در مسیر حل مشکلات و تحقق فرمایشات رهبری و پیشرفت و توسعه استان و کشور گام‌های بلندی برداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته متاسفانه هستند اندک کسانی که در پست‌های مرتبط با امر صنعت، بین صنعتگران تفاوت قائل شده و نگاهی دو گانه دارند که وجود این مسئله جای گلایه دارد و متاسفانه این افراد با ارائه گزارش‌های خلاف واقع به مسئولان موجب ایجاد ذهنیت‌های منفی می‌شوند.

حجازی تصریح کرد: امیدواریم که چنین برخوردهایی را از سوی مسئولان شاهد نباشیم و همه در مسیر خدمت و توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب سه نماینده منتخب مردم قم گفت: ضمن تبریک به نمایندگان منتخب مردم قم امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت حضور نمایندگان برای حل مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی استفاده کنیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران ضرورت تعامل بین استان قم و استان‌های همجوار و همچنین تشکل‌های صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم که مسئولان استان قم با تغییر رویکرد به جای اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذاران جدید باشند، مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف که در حال حاضر در حالت تعطیلی و یا رکود به سر می‌برند را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد ظرفیت‌های شهرک صنعتی شکوهیه قم به حالت تعطیل و نیمه تعطیل است، گفت: در چنین شرایطی باید به جای سرمایه‌گذاری‌های جدید به رفع مشکلات این سرمایه‌گذاران پرداخت.

حجازی تاکید کرد: در شرایطی که سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه اقتصاد در شرایط تحریم چرخ‌های اقتصاد کشور را با همه سختی‌ها به حرکت درآوردند شایسته نیست که شاهد برخوردهای دوگانه و رویکردهای ناعادلانه در ارائه امکانات باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مراجع عظام تقلید اخذ دیرکرد ربا و حرام است، گفت: بانک‌ها در این بخش باید الگویی را برای کل کشور ارائه دهند و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با بخشش جرائم و دیرکردها، نخستین گام‌ را در تحقق این مهم بردارند و اعلام کنند که اگر واحدهای تولیدی اصل و سود را پرداخت کنند به صورت قطعی جرایم را بخشیده وجوه دریافت شده را عودت می‌دهند.

دبیر فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه باید به اتمام رسیدن پروژه‌های نیمه تمام در اولویت دولت قرار گیرد و مسئولان نیز برای به بهره‌برداری رسیدن این سرمایه‌های ملی عزم خود را جز کنند تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نباید در برابر انتقاد دلسوزانه موضع‌گیری کرد و انتقاداتی که فعالان اقتصادی مطرح می‌کنند در فضای کارشناسی و از سر دلسوزی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاران خارجی فرش قرمز پهن شده است گفت: اگر نیمی از این احترام‌ها و فرصت‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد قطعا توفیقات بیشتری حاصل می‌شود اما شاهد هستیم که برخی از مسئولان حتی به جای همکاری، در مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی سنگ اندازی می‌کنند.

حجازی خاطرنشان کرد: چرا شرایط در استان باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار قمی سرمایه خود را در استان دیگری هزینه کند؟ باید اعتماد سرمایه‌گذاران جلب شود. چرا زمینی مشابه به یک صنعتگر با یک قیمت و به صنعتگر دیگر با قیمتی بسیار بالاتر فروخته می‌شود؟ این برخوردهای دوگانه سبب بی‌رغبتی صنعتگران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مسئولان پای درد دل صنعتگران بنشینند و جلسات فعالان اقتصادی چنین فضایی را فراهم می‌کند، گفت: همه صنعتگران استان در دبیرخانه فعالان اقتصادی حضور دارند و این اعضا از مسئولان استان انتظار دارند که فقط قانون را اجرا کرده و کم‌لطفی‌ها و تنگ‌نظری‌ها کنار گذاشته شود و از واگذاری مسئولیت به کسانی که دید کوتاه به مسائل دارند خودداری شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com