کد خبر ۲۵۶۷۴ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

صرف هزینه کمتر در تعریض یک طرفه خیابان‌ها

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: خیابان‌های آذر یا چهارمردان از جمله معابری است که تعریض در آنها از دو طرف خیابان صورت می‌گیرد که این امر نامنظم شدن حاشیه‌های تملک شده و افزایش هزینه‌ها را به همراه دارد.

به گزارش قم نا ، محسن عابدینی‌پور با اشاره به مشکلات توسعه و تعریض معابر اظهار کرد: تملک مشکلات فراوانی در زمینه توسعه و تعریض معابر به وجود آورده، زیرا اکنون تعریض معابر شهری از دو سمت خیابان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلب رضایت مالکان امری مشکل است، زیرا برخی اوقات املاک دارای چند نفر مالک هستند که به آسانی نمی‌توان آنها را راضی کرد، به همین دلیل برای توسعه و تعریض معابر زمان فراوانی صرف می‌شود.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بهتر است برای تعریض معابر از یک سمت اقدام شود، گفت: به این وسیله می‌توان از میزان عوارضی که برای ارائه پروانه برای یک سمت خیابان داده می‌شود، برای توسعه و تعریض آن سمت خیابان هزینه کرد.

وی یادآور شد: زمانی که از دو طرف خیابان توسعه و تعریض صورت می‌گیرد، دو سمت خیابان حالت نیمه کاره پیدا می‌کند، ولی اگر از یک سمت برای توسعه و تعریض اقدام شود، تنها در یک سمت از خیابان آثار تخریب مشاهده می‌شود.

عابدینی‌پور با بیان اینکه اکنون شهرداری با کمبود بودجه مواجه است گفت: خیابان‌های آذر یا چهارمردان از جمله معابری است که تعریض در آنها از دو طرف خیابان صورت می‌گیرد که این امر نامنظم شدن حاشیه‌های تملک شده و افزایش هزینه‌ها را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعریض از دو سمت معابر هزینه‌های فراوانی به همراه دارد، ولی افزایش عرض معابر از یک سمت تنها در ردیف نخست به عنوان تجاری محسوب می‌شود و ردیف‌های بعدی به قیمت معمولی حساب می‌شود.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح جامع شهری گفت: بر اساس این طرح میزان ترافیک موجود در معابر تعیین می‌شود و بر اساس آن بازگشایی و تعریض معابر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اکنون توسعه و تعریض از دو سمت انجام می‌شود، میزان پیشرفت پروژه‌ها کند است که نمونه آن در خیابان امام وجود دارد ولی اگر از یک سمت توسعه و تعریض معابر صورت گیرد، سرعت پروژه افزایش پیدا می‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com