کد خبر ۲۷۸۵۶ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
گزارشی از یکصدو سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم؛

از کاهش 50 تومانی کرایه نقدی اتوبوس ها تا انتقاد از بی توجهی به مسائل فرهنگی پردیسان

شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها را اصلاح کرد و بر اساس لایحه جدید کرایه نقدی اتوبوس ها در مسیرهای بالای 6 کیلومتر، به میزان 50 تومان کاهش می یابد.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، یکصدو سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در دوره چهارم با حضور بیست و یک عضو این شورا صبح امروز در سالن جلسات ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

تمرکز شهرداری بر بازسازی هسته مرکزی شهر

در ابتدای این جلسه اسماعیل فتحی رئیس سازمان زیباسازی و احیای بافت فرسوده شهرداری قم گزارشی را در خصوص پیشنهادات و طرح های شهرداری برای زیبا سازی و بازسازی هسته مرکزی شهر حدفاصل منطقه آذر و سه راه بازار ارائه داد و اعضای شورای شهر نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این طرح مطرح کردند.

کمیته تملک با سه یار اضافه به کار خود ادامه می دهد

در ادامه جلسه مصطفی سعادت طلب لوایح کمیسیون امور زیر بنایی را قرائت کرد.

وی لایحه اخذ مجوز انجام توافقات املاک تا سقف مبلغ ریالی اشاره شده (3 میلیارد تومان)در تبصره بودجه سال جاری در چارچوب ردیف های مصوب و از طریق کمیته تملک با رعایت تشریفات قانونی را قرائت کرد.

سعادت طلب در توضیح این لایحه گفت: این موضوع در چارچوب ردیف‌های مصوب و از طریق کمیته تملک با رعایت تشریفات قانونی صورت می‌گیرد و همچنین مقرر شده که سه نفر دیگر از اعضای شورا یعنی آقایان بیاتی، ملکی و عابدینی‌پور به جمع کمیته تملک بپیوندند.

بعد از بحث و بررسی های دیگر این لایحه به تصویب شورا رسید.

تصویب کلیه توافقنامه های کمیسیون امور زیر بنایی

توافقنامه شماره 66310 مورخ 94/3/27 با شخصی حقیقی و غیر مالکین مشاعی قسمتی ثبتی 11137 اصلی بخش یک قم واقع در 30 متری کلهری بین کوچه 7 و 9 که سهم شهرداری 60 درصد و سهم مالکین 40 درصد لایحه دیگری بود که در این جلسه به تصویب رسید.

چند لایحه بعدی نیز در خصوص توافقنامه های شهرداری با مالکین حقیقی بود که تمامی این لوایح به تصویب رسید.

نامه های درخواستی با تصمیم شورا به لایحه تبدیل می شوند

در ادامه جلسه حجت الاسلام سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه لوایح این کمیسیون را مطرح کرد.

در ابتدا نامه ای در خصوص مساعدت در حل مشکل پروژه فرهنگسرای یاسین واقع در پردیسان قرائت شد آتش زر نظر کمیسیون مربوطه در خصوص این نامه را چنین گفت:کمیسیون موافقت کرده است اگر هزینه به صورت نقدی تا پایان شهریور پرداخت شود عوارض بر مبنای سال 93 محاسبه می شود در غیر اینصورت بر مبنای سال 94 محاسبه می شود.

اما این نامه باعث شد مسائل دیگر مطرح شود و برخی اعضا این موضوع را مطرح کنند که اینگونه نامه ها اول در شهرداری مطرح شوند و بعد از اینکه تبدیل به لایحه شدند در صحن علنی شورا مطرح شوند.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز با موافقت با این موضوع گفت:در جلسه ای که با کمیته تطبیق داشته ایم همین موضوعات مطرح شد و بهتر است که اینگونه نامه ها با لایحه شهرداری در جلسه شورا مطرح شوند.درنهایت این نامه به شهرداری برگشت داده شد تا به لایحه تبدیل شود و سپس مطرح شود.

پرداخت 20 میلیون تومان به سازمان بهزیستی برای هزینه مشاوره

لایحه بعدی در خصوص اخذ مجوز پرداخت دیه به شخصی حقیقی به مبلغ 338/497/500 ریال بر اساس رای قطعی شعبه 4 دادگاه تجدید نظر استان قم علیه پیمانکار سازمان میادین بود که با تصویب شورا همراه شد.

اخذ مجوز پرداخت 20 میلیون تومان به سازمان بهزیستی موضوع توافق 30 درصد هزینه مشاوره در برنامه کاهش طلاق کمیته خانواده لایحه دیگری بود که به تصویب رسید.

لایحه بعدی در خصوص اعطای مجوز یکساله موضوع ماده 37 تعرفه بهاء خدمات از آموزشگاه ها به موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا بود که این لایحه نیز به تصویب رسید.

اخذ مجوز اصلاحیه تعرفه بهای خدمات سال 94 سازمان آتش نشانی مربوط به جدول محاسبه هزینه بازدید کارشناسی ساختمانی لایحه دیگری بود که مطرح شد و با رای اعضا به تصویب رسید.

کمک 20 میلیونی شورا به خانواده نوجوان 12 ساله

همچنین لایحه کمک مالی 20 میلیون تومانی شهرداری به خانواده نوجوان 12 ساله که در حادثه برق گرفتگی هفته های اخیر جان خود را از دست داده بود نیز به تصویب شورا رسید.

لایحه اخذ محوز تثبت و ضبط فعالیت های سازمان عمران و نوسازی در دفاتر شهرداری لایحه عودت داده شده بود که وزارت کشور ارسال کرده بود.

بر اساس توضیحات حجت الاسلام آتش زر وزارت کشور قصد دارد سازمانی را جداگانه برنامه ریزی کند و برای تمامی استان ها ابلاغیه آن را اعلام کند بر همین اساس این لایحه اعتباری ندارد.

کاهش 50 تومانی کرایه نقدی اتوبوس ها

در ادامه جلسه عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری لوایح این کمیسیون را قرائت کرد.

اولین لایحه مطرح شد در خصوص اصلاحیه نرخ اتوبوس بود،این لایحه در جلسات قبلی به تصویب شورا رسیدو بعد از آن برای ابلاغ به فرمانداری ارسال شده بود که به دلیل کرایه های بالا فرمانداری لایحه را به شورا بازگردانده بود،اما شورا بعد از آن نیز بر روی لایحه خود اصرار کرد بعد از این ماجرا این موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که و فرمانداری نیز گفته است نرخ کرایه باید با نرخ تورم یکی باشد.

ذاکریان گفت: در کمیسیون خدمات شهری باز هم به این موضوع پرداختیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که قیمت نقدی کرایه اتوبوس در مسیرهای بالای 6 کیلومتر، به میزان 50 تومان کاهش یابد که این امر به تایید استاندار سابق هم رسیده بود.

درنهایت این لایحه نیز به تصویب رسید.

دغدغه های فرهنگی پردیسان زیر ذره بین شورا

لایحه بعدی در خصوص اخذ مجوز اعمال مساعدت در پرداخت عوارض اصلی متعلق به مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت و موسسه آموزشی باقرالعلوم وابسته به دفتر تبلیغات بود.

البته این لایحه جلسه قبلی نیز مطرح شد و شورا تصمیم بر این گرفت تا برای بررسی بیشتر این لایحه به مدت یک هفته مسکوت بماند،در جلسه امروز با توضیحات شهردار و سایر اعضای شورای شهر و همچنین دفاع تمام قد تمامی اعضا از جبران کمبودات فرهنگی شهرک پردیسان تصمیم بر این شد تا از این مجتمع ها عوارضی دریافت نشود و بر اساس تفاهم نامه ای شهرداری نیز بتواند از این مکان ها استفاده کند.در نهایت این لایحه با توضیحات داده شده به تصویب رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com