کد خبر ۲۵۸۱۷ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
فرمانده انتظامی استان قم:

اندیشکده دین و امنیت اجتماعی توسط پلیس قم تاسیس می شود

فرمانده انتظامی استان قم از تأسیس اندیشکده دین و امنیت اجتماعی توسط پلیس خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در خصوص اولویت‌های امسال پلیس قم گفت: برنامه راهبردی برای توسعه کمی و کیفی، هوشمندسازی فضای اجتماعی و کنترل اجتماعی و پیشگیری از جرائم به صورت هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کلانتری 11 در حوزه استحفاظی خود دوربین نصب کرده و داخل کلانتری با استفاده از مانیتور به پایش تصویری می‌پردازد گفت: امسال در نظر داریم تمام کلانتری‌ها را داخل حوزه استحفاظی‌شان هوشمند کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به برنامه‌های پلیس قم در سال 94 افزود: تشکیل قرارگاه سرقت در سال 94 یکی از برنامه‌های پلیس است که نخستین جلسه آن برگزار شده و این قرارگاه هر هفته جلساتی را تشکیل داده و دارای قرارگاه‌های فرعی است که در این قرارگاه از ارگان‌ها و نهادها دعوت به عمل می‌آید تا در راستای پیشگیری از سرقت تلاش‌هایی داشته باشند.

وی گفت: افزایش فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر در سال 94 از دیگر برنامه‌هاست که در نوروز امسال ثابت شد که کارکنان پلیس بسیار محکم پای کار آمده‌اند و موجب رشد 300 درصدی کشفیات و قاچاق فروشان و کشف موادمخدر شده است.

مجتبایی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های پلیس در سال جاری استمرار اقدامات امنیت اجتماعی است افزود: امسال اقدامات امنیت اجتماعی به صورت مستمر انجام می‌شود که از این جمله می‌توان به تشدید فعالیت قرارگاه ذوالفقار و قرارگاه خیبر اشاره کرد.

وی بیان کرد: گزارش فعالیت‌های فضای سایبری، هم پوشانی و پشتیبانی مأموریت‌‌های پلیس‌های عملیاتی توسط یگان امداد و یگان ویژه، ایجاد پایانه کنترل اتباع خارجه و راه‌اندازی قرارگاه صیانت از کارکنان از دیگر برنامه‌های پلیس در سال جاری است.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص جذب پلیس افتخاری افزود: پلیس افتخاری در سال جاری به 500 نفر خواهد رسید که فعالیت پلیس افتخاری شامل کنترل، نظارت و تلاش در راستای اجتماعی کردن جرائم و همچنین ارائه اخبار و اطلاعات مورد نیاز پلیس است.

وی تأسیس اندیشکده دین و امنیت اجتماعی را از دیگر برنامه‌های پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس در سال‌های اخیر در زمینه تحقیق و پژوهش‌ها و نگاه علمی به جرائم و کسب توفیقات در چاپ و نشر مجلات به مرحله‌ای رسیده است که اندیشکده دین و امنیت اجتماعی را برای حضور اساتید حوزه و دانشگاه به همراه پلیس تاسیس می‌کند که دارای نگاهی دینی و امنیتی است.

مجتبایی در خصوص اهداف پلیس در سال جاری افزود: نگاه راهبردی به مأموریت‌های محوری، توسعه کمی و کیفی امنیت هوشمند، آمایش سرزمینی و تقویت کلانتری‌ها و پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی، کنترل اجتماعی جرائم و آموزش‌های فراگیر اجتماعی، افزایش رضایتمندی و صحت عمل کارکنان، گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های علمی و اجتماعی و قرآنی و ... از اهداف پلیس در سال جاری است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com