کد خبر ۲۵۸۴۳ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

توجه به موقعیت شهر قم برای پذیرش چندروزه مسافران

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه توقف چند روزه مسافران در قم دستاوردهای مادی و اقتصادی فراوانی برای این شهر دارد‌ گفت:‌ قم بزرگ‌ترین پایگاه برای پذیرش مسافران سراسر کشور است چراکه موقعیت جغرافیایی آن در محوریت ارتباطی استان‌ها است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین باقری شهردار منتخب قم ضمن تبریک ایام با سعادت میلاد امام جواد(ع) انتخاب شهردار قم را به مردم قم تبریک گفت و اظهار کرد: همان‌طور که گناه منجر به ارتکاب گناهان دیگر می‌شود، عمل صالح هم منشأ توفیقات دیگر می‌شود.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: از شهردار منتخب قم انتظار داریم تا در پایگاه اهل‌بیت(ع) و این شهر مقدس خدمت بیشتری داشته باشد تا توفیق خدمات بیشتری را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: در زیارت وارث هنگام عرض سلام به امام حسین(ع) و ‌اجداد پاکیزه ایشان را خطاب قرار می‌دهیم چرا که اجداد هر انسان در اعمال وی اثرگذار است.

رحیمیان تأکید کرد: روحانیان و مسئولان استانی قم باید آینه تمام عیار اهل‌بیت معصومین(ع) باشند همان‌طور که در روایت با عبارت «علیکم بالقم» به این شهر مقدس اهمیت ویژه می‌دهد تا مخاطبانشان آن را دریابند؛ امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه پایگاه شیعه را در قم ایجاد کرده‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به روند صعودی حضور جامعه مدنی به ویژه جوانان در مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: امیدواریم رسانه ملی حضور جامعه مدنی در مسجد مقدس جمکران را بیش از پیش پوشش دهند.

وی تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران پایگاه عظیم تشیع است چرا که هم میعادگاه شیعیان جهان بوده و هم پایگاهی برای ترویج فرهنگ تشیع برای همه دنیا است.

رحیمیان خاطرنشان کرد: شامگاه سه شنبه و پنج‌شنبه هر هفته مسجد مقدس جمکران مملو از مؤمنان ایرانی می‌شود اما در سایر ایام نیز تعداد بسیاری از مسلمانان کشورهای گوناگون در این مسجد مقدس حاضر می‌شوند که در این حضور پر هیجان، ایرانی‌ها هم به حاشیه می‌روند.

وی گفت: زائران حرم رضوی در مشهد، حداقل 3 تا 7 روز در این شهر توقف می‌کنند اما این در حالی است که شهر قم تنها معبر چند ساعتی مسافران و زائران است.

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد:‌ قم کلکسیونی از جاذبه‌های معنوی، تاریخی و انقلابی است؛ مسئولان شهری باید از این جاذبه‌های این شهر همچون امامزادگان، بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی، مدرسه فیضیه و صدها جاذبه دیگر استفاده کرده تا توقف مردم در قم فقط برای چند ساعت نباشد.

وی با بیان اینکه توقف چند روزه مسافران در قم دستاوردهای مادی و اقتصادی فراوانی برای این شهر دارد‌ گفت:‌ قم بزرگ‌ترین پایگاه برای پذیرش مسافران سراسر کشور است چرا که موقعیت جغرافیایی آن در محوریت ارتباطی استان‌ها است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com