کد خبر ۲۶۰۵۲ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
روز گذشته؛

اختتامیه سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف قم برگزار شد/ آغاز چهارمین دوره

مراسم اختتامیه سومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن اداره‌ اوقاف و امور خیریه قم و افتتاحیه چهارمین دوره این طرح، روز گذشته، ۱۵ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، مراسم اختتامیه سومین دوره و افتتاحیه چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قم روز گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی(ع) برگزار شد و از برترین‌های سومین دوره تربیت حافظان قرآن کریم تجلیل شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه هر کدام از آیات قرآن می‌تواند انقلابی در دنیای مادی ایجاد کند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با مدد گرفتن از آیات برجسته قرآن کریم توانستند انقلاب اسلامی را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) در ابتدای نخستین بیانیه خود پیام اصلی انقلاب را با استفاده از آیات قرآن مطرح کرد، افزود: انسان در مرحله اول باید در درون خود قیام کند تا در مرحله بعدی بتواند در دنیایی که انسان‌هایی با افکار مختلف زندگی می‌کنند قیام بزرگتری را رقم بزند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم قیام برای زنده‌ کردن راه خداوند تنها راه رسیدن به سعادت است و مردم ایران اسلامی با انقلاب خود توانستند به سعادت برسند.

انقلاب اسلامی، فریاد دشمن را برانگیخت

وی با اشاره به اینکه اکنون انقلاب اسلامی، فریاد دشمن را برانگیخته است، مطرح کرد: در استان قم 150 مربی در قالب طرح حفظ قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان 200 کلاس قرآنی را در اماکن متبرکه اداره می‌کنند و در سه سال گذشته 16 هزار نفر از علاقه‌مندان به قرآن کریم را آموزش داده‌اند که این گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حسینی‌‌مقدم بر ترویج آموزه‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: فهم و تدبیر در آیات قرآن کریم برکات فراوان و سازنده‌ای برای زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد.

وی تعلیم و تفکر در آیات کتاب قرآن را راهکاری برای پیشرفت جامعه اسلامی دانست و گفت: انس انسان با قرآن کریم بهترین نعمت است که انسان می‌تواند با استفاده از این نعمت مشکلات دنیوی و اخروی خود را برطرف کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شعبانی، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قرآن بهترین راه‌ها را به انسان‌های متقی نشان می‌دهد، اظهار کرد: افراد ظالم علاوه بر اینکه خود از قرآن بهره نمی‌برند از قرائت قرآن کریم نیز خشمگین می‌شوند.

مؤمنان در مقابل قرآن وظایفی برعهده دارند

وی با تأکید بر اینکه مؤمنان در مقابل قرآن وظایفی بر عهده دارند، افزود: مؤمنان باید علاوه بر قرائت قرآن در آیات آن نیز تدبر داشته باشند، چراکه این تدبر می‌تواند مردم جامعه را به سمت تعالی و پویایی هدایت کند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه دوری از قرآن را یکی از ضعف‌های اصلی برخی از کشورهای اسلامی دانست و گفت: حرکت‌های قرآنی کشور با فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه رونق ویژه‌ای گرفته و حرکت‌های ظالمانه که در کشورهای همسایه رخ می‌دهد به علت تدبر نداشتن افراد در آیات قرآن کریم است.

وی تأکید کرد: اگر حرکت‌های قرآنی بخش‌های مختلف فرهنگی در کشور نباشد کسی نمی‌تواند در مدارس آموزش و پرورش قرآن کریم را فرا گیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند عزم همگانی است، تصریح کرد: امیدواریم در سال « دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف قرآن‌آموزان بسیاری را در ایران اسلامی آموزش دهیم.

در ادامه و بر اساس قرعه کشی صورت گرفته، به 16 نفر از کسانی که طی مسابقات اسفند سال گذشته، حائز امتیاز 70 تا 100 شده بودند، جوایزی همچون کمک هزینه سفر عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا شد.

یادآور می‌شود، چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف در قم، با حضور پنج هزار و 800 قرآن آموز که 80 درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند، از 15 اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com