کد خبر ۲۶۰۶۵ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
مدیرکل محیط زیست استان قم مطرح کرد

امضای تفاهمنامه میان سه دستگاه‌ اجرایی برای گسترش مشاغل سبز

مدیرکل محیط زیست استان قم از انعقاد تفاهمنامه میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش و پرورش و این اداره کل برای گسترش مشاغل سبز خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمودعلی رکنی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال قم با اشاره به گسترش مشاغل سبز گفت: چندی پیش تفاهمنامه‌ای میان اداره کل محیط زیست، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

وی افزود: گسترش مشاغل سبز یکی از اقدامات مهمی است که سبب حل مشکلات زیست محیطی و افزایش اشتغال در جامعه می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم بیان کرد: زمینه سازی برای گسترش صنایع و شغل‌های سازگار با محیط زیست، بهینه سازی الگوی مصرف، حفاظت از محیط زیست و افزایش اشتغال پربازده در گسترش مشاغل سبز اهمیت دارد.

رکنی تصریح کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی در راستای کاهش اثرات زیست‌محیطی باید فعالیت کنند و با توجه به این امر در راستای کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش زباله‌ فعالیت‌هایی داشته باشند.

عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به میزان 20 درصد از مجموع تسهیلات کمیته امداد امام خمینی که مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی تایید کرده‌اند را افراد نیازمند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند، گفت: البته این امر به این معنا نیست همه افرادی که می‌خواهند مشاغل خانگی داشته باشند به کمیته امداد امام خمینی مراجعه کنند.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به اینکه سود 22 درصدی تسهیلاتی ابلاغ شد دیگر فردی برای دریافت وام خوداشتغالی مراجعه نکرد و از همین رو ما نیز با مشکل مواجه شدیم و با توجه به این امر مجبور شدیم از منابع مالی خود استفاده کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com