کد خبر ۲۵۳۵۰ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶

تفاهم‌نامه سه جانبه حمایت از مشاغل سبز در قم امضاء شد‌

ادارات کل حفاظت محیط زیست، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در راستای گسترش و حمایت از مشاغل سبز تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، ادارات کل حفاظت محیط زیست، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در راستای گسترش و حمایت از مشاغل سبز تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

شناسایی و توسعه مشاغل و کارآفرینی سبز از طریق بکارگیری مشوق‌های مناسب، اعمال محدودیت‌های زیست محیطی و طراحی و معرفی مشاغل و حرف سبز جدید، سبزسازی مشاغل و حرف موجود با پیاده سازی الزامات محیط زیستی در آن‌ها، فرهنگ سازی مشاغل سبز و اولویت بخشی به نهادهای دانش بنیان کشور در اجرای طرح‌های کلان استانی در حوزه فن آوری‌های محیط زیست از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

محمودعلی رکنی در مراسم امضای این تفاهم نامه سه جانبه بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک میان دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف زیست محیطی تاکید کرد و اظهار داشت: باید با برنامه ریزی جامع و منسجم و بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، آسیب‌ها و چالش‌هایی که پیش از این بر اثر برخی غفلت‌ها در این حوزه پدید آمده است را برطرف کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به مفاد تفاهم نامه، اهداف و غایت نهایی فعالیت‌های زیست محیطی در جامعه را منطبق و هم راستای فعالیت‌های اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار دانست و گفت: در بخش صنعت باید با نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین، بهره وری و افزایش راندمان خطوط تولید به شدت افزایش یافته و نوع و نحوه مصرف انرژی بازنگری اساسی شود.

وی در پایان بر ضرورت تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه و گسترش آموزش‌ها و دادن آگاهی‌های لازم به اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه کارگری و کارفرمایی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه گام‌های مثبت و موثری در این راستا برداشته شده و بتوانیم با گسترش مشاغل سبز در استان قم، در جهت مدیریت یکپارچه زیست محیطی و مقابله با چالش‌های پیش رو در این عرصه حرکت کنیم.

 احمد‌ عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم نیز در این جلسه، خدمت رسانی در عرصه حفاظت از محیط زیست را خدمت به همه مردم و جامعه دانست و گفت: با توجه به ارزش و جایگاه و اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست، همه مردم و مسوولان باید با همه توان در این عرصه حضور موثر و مشارکت داشته باشند.

 در این جلسه ‌نصرالله بازوند مدیر‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی در سخنانی از پرداخت تسهیلات ویژه به مشاغل سبز و کارآفرینان و تولیدکنندگانی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند خبر داد و گفت: امیدواریم با گسترش آموزش‌ها و آگاهی لازم به جامعه کارگری و کارفرمایی، ضمن تولید کالا‌ها و خدمات با کاهش مصرف انرژی، آب و مواد اولیه و به حداقل رساندن آلودگی‌ها و پسماند‌ها در جهت حفظ و احیای محیط زیست و تحقق توسعه پایدار اقدامات موثری انجام دهیم.

 
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com