کد خبر ۲۶۱۱۶ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹

اخذ کارت مدیریت پسماند برای صنوف پر زباله الزامی است

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: اخذ کارت مدیریت پسماند برای صنوف پر زباله الزامی است.

به گزارش قم نا از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میر ابراهیمی در این زمینه افزود: بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها به عهده شهرداری ها می باشد.

وی اضافه کرد: در همین راستا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه اجرایی آن در جهت مدیریت هرچه بهتر پسماندها در سال 1385 نسبت به تهیه دستورالعمل نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماند شهری و ابلاغ به کلیه شهرداری های کشور اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این دستورالعمل به استناد ماده هشت قانون مدیریت پسماندها و با اهدافی چون تشویق تولیدکنندگان به تولید کمتر پسماند و افزایش کمی و کیفی تفکیک از مبدا و بازیافت، کاربردی بودن برای شهرداری ها، انعطاف پذیری، تشویق شهروندان در جهت ارائه خدمات مناسبت تر و کاهش هزینه ها جهت پسماندهای عادی تهیه شده است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات این سازمان در واحد صنوف پرزباله، عنوان کرد: بر اساس این دستورالعمل کلیه صنوف پر زباله باید نسبت به اخذ کارت مدیریت پسماند از طریق سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: واحد صنوف پر زباله سامپ قم از سال 90 تشکیل شده است و استان قم جزء نخستین استان هایی است که نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار کارت مدیریت پسماند صادر شده است، از صاحبان صنوفی که مشمول این دستورالعمل هستند، درخواست کرد تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت کارت مدیریت پسماند اقدام کنند.

به گفته سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، گل فروشی ها، تالارهای پذیرایی، سوپرمارکت ها، خواربار فروشی ها، رستوران ها، خشکبار و آجیل فروشی ها، هتل ها و مهمانسراها، بارفروشان ( میوه و تره بار)، دندانپزشکی ها، کارخانجات داخل حریم شهر، مطب ها و کلینیک ها، مراکز تجاری و پاساژها، درمانگاه ها( پسماندهای غیر عفونی)، مراکز اداری، نهادها، شرکت ها، ارگان های دولتی و غیر دولتی، بیمارستان ها( پسماندهای غیر عفونی) از جمله مشاغل پرزباله هستند.

وی یادآور شد: طبق ماده هشت آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند، تولیدکننده پسماند عادی و اشخاص حقیقی و حقوقی مسوول مراکز و مجتمع هایی که پسماند عادی تولید می کنند نیز ملزم به رعایت مقررات و شیوه نامه های آیین نامه می باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com