کد خبر ۳۸۶۴۶ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم تاکید کرد

برخورد با متخلفان برای دفع پسماندهای عفونی شهر قم

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر استفاده از ابزار قانونی برای برخورد با کسانی که به موارد مرتبط با مدیریت پسماندهای عفونی توجه نمی‌کنند، گفت: قطعاً در مورد کسانی که همکاری نکنند از ابزار قانونی استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،سیدامیر سامع امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت ساماندهی پسماندهای عفونی در شهر گفت: در این زمینه نیازمند مشارکت پزشکان و تولیدکنندگان پسماندهای عفونی هستیم تا بتوانیم مدیریت مطلوبی بر روند جمع‌آوری پسماند داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای جلب مشارکت پزشکان برای ساماندهی وضعیت پسماندهای عفونی تصریح کرد: در این جلسات تعداد زیادی از پزشکان و مدیران کلینیک‌ها متقاعد شدند که با شهرداری برای جمع‌آوری و انتقال صحیح پسماندهای عفونی مشارکت کنند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر نقش بیمارستان‌ها در مدیریت پسماندهای عفونی خاطرنشان کرد: باید این پسماندها از نظر عفونی بی‌خطر شده و سپس به عنوان پسماند ویژه ذخیره و دفع شوند که عموماً این اقدامات به صورت داخلی انجام می‌شود.

سامع با اشاره به وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی در مطب‌ پزشکان و درمانگاه‌های خصوصی گفت: در مطب‌ها البته مشکلاتی وجود دارد و پوشش کامل وجود ندارد و در حال ارائه آموزش‌های لازم به پزشکان هستیم.

وی با تاکید بر استفاده از ابزار قانونی برای برخورد با کسانی که به موارد مرتبط با مدیریت پسماندهای عفونی توجه نمی‌کنند خاطرنشان کرد: قطعاً کسانی که همکاری نکنند در این زمینه از ابزار قانونی استفاده خواهد شد و کلیت جامعه پزشکی هم با شهرداری در این زمینه همراه هستند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به موارد مندرج در قانون مدیریت پسماند در خصوص پسماند عفونی گفت: اختیاراتی در این قانون به شهرداری‌ها داده شده که در صورتی که کسی در این زمینه تخلفی مرتکب شود برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اهتمام مدیریت شهری بر تأمین شرایطی برای جلوگیری از دفع نادرست پسماندهای شهری و عفونی خاطرنشان کرد: بهسازی سایت البرز، آماده‌سازی شرایط برای احداث کارخانه هاضم و زباله سوز، جلب مشارکت‌های عمومی برای افزایش تفکیک از مبدأ و... جزو برنامه‌هایی است که شهرداری پیگیر آن‌ها بوده تا بتواند مدیریت صحیحی بر روند تولید و دفع زباله داشته باشد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com