کد خبر ۲۶۱۲۳ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
دلاوری تاکید کرد؛

آمادگی دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران در ۱۴ و ۱۵ خردادماه

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: دستگاه‌های این استان برای حضور میلیون‌ها مشتاق حضرت ولی عصر(عج) و امام راحل(ره) برای شرکت در مراسم نیمه شعبان و ارتحال امام آمادگی دارند.

به گزارش قم نا ، جواد دلاوری در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد سفرهای استان با اشاره به تقارن جشن‌های نیمه شعبان با ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، افزود: با توجه به تقارن این دو مناسبت بزرگ در نیمه خردادماه، امسال شاهد حضور خیل عظیمی از ارادتمندان اهل بیت(ع) و امام راحل در شهر مقدس قم خواهیم بود که لازم است هماهنگی‌های لازم برای پذیرایی از این عزیزان صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور وسایل نقلیه بویژه وسایل نقلیه سنگین باید با هماهنگی پلیس راهور ناجا از استان‌های همجوار شروع شود تا خللی در حرکت این خودروها در رسیدن به مقصد به وجود نیاید.

وی بیان کرد: در همین راستا و با هدف تقویت یگان‌های پلیس راه و راهور، نیروهای کمکی پلیس از استان‌های همجوار در محورهای برون شهری و درون شهری و مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد تا با مدیریت ترافیک شاهد کمترین اتلاف وقت هم میهنان عزیزمان در این ایام باشیم.

رییس شورای هماهنگی ترافیک قم، آماده سازی محورهای برون شهری، معابر درون شهری، افزایش تابلوها، علائم و هشدارهای راهنمایی و افزایش ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر و جمکران را خواستار شد و اظهار کرد: در همین رابطه 12 پارکینگ و پارک سوار با ظرفیت استقرار 30 هزار خودرو سواری و دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس در اطراف مسجد مقدس جمکران تسطیح، تجهیز و آماده سازی شده است.

در این جلسه طرح‌های ترافیکی برای اجرای ممنوعیت ها و محدودیت‌های عبور در محورهای برون شهری و همچنین طرح ترافیکی انتظامی درون شهری به تصویب رسید.

جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد سفرهای استان قم با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم و با هدف هماهنگی دستگاه‌های خدمات دهنده برای جشن‌های نیمه شعبان و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در استانداری قم تشکیل شد.

منبع : ایکنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com