کد خبر ۲۹۶۸۶ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
معاون فنی و عمرانی استاندار قم:

4500 واحد مسکن مهر قم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی استاندار قم از بهره‌برداری از 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش قم نا ، جواد دلاوری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: 221 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 340 میلیارد تومان در هفته دولت آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است که از این تعداد 216 پروژه قابل افتتاح و پنج پروژه آماده کلنگ‌زنی است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های تاسیسات زیربنایی و زیرساختی، عمران شهری، حمل و نقل و راه‌سازی، مسکن، کشاورزی و آبخیزداری، عمران روستایی، احداث فضاهای آموزشی، گردشگری و کارخانجات تولیدی و صنعتی است.

معاون فنی و عمرانی استاندار قم عنوان کرد: این پروژه‌ها با زحمات و تلاش‌های 15 دستگاه اجرایی، بهره‌مندی از اعتبارات ملی و استانی و استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌ها در بخش تاسیسات زیربنایی و زیرساختی گفت: گازرسانی به روستاها، احداث و تقویت شبکه‌های برق و خطوط 20 کیلو ولت و نصب ترانس و تامین روشنایی معابر در این بخش قرار دارد.

دلاوری خاطرنشان کرد: در بخش عمران شهری پروژه‌هایی مانند بهسازی و زیرسازی آسفالت معابر و شوارع، احداث فضاهای سبز شهری و بوستان‌های شهری در مناطق مختلف، بحث جدول‌گذاری و ساماندهی و اصلاح هندسی معابر و میادین شهری، احداث پایگاه‌های آتش‌نشانی و فضای ورزشی و زمین بازی برای کودکان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای 9 طرح هادی روستایی و احداث و بهسازی راه‌های روستایی از مهم‌ترین اقدامات بخش عمران روستایی است گفت: در بخش بهداشت و درمان احداث پایگاه اورژانس شهری، مراکز بهداشتی درمانی روستایی و احداث سوله‌های امدادی جمعیت هلال احمر و مجتمع‌های توانبخشی بهزیستی در دستور کار است.

معاون فنی و عمرانی استاندار قم با اشاره به اقدامات حوزه مسکن مهر گفت: در بخش مسکن 3 هزار و 500 واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد تومان برای واگذاری به متقاضیان آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: 46 هزار واحد مسکن مهر در برنامه استان قم بوده که 41 هزار و 500 واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده که 12 هزار واحد از این تعداد در دولت تدبیر و امید بوده و 4 هزار و 500 واحد باقیمانده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و در سال 94 پرونده مسکن مهر در استان قم بسته می‌شود.

دلاوری عنوان کرد: در بخش حمل و نقل و راه‌سازی احداث قطعه اول محور قم نیزار به طول هفت کیلومتر، عملیات بازیافت روکش بخشی از آزادراه قم - تهران و بهسازی و روکش محورهای روستایی فردو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در بخش کشاورزی توسط دولت برای بهینه‌سازی مصرف منابع آب در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است گفت: پروژه‌های متعددی در این زمینه اجرا شده که اجرای شبکه‌های آبیاری پرفشار، احداث باغات و مزارع به روش آبیاری قطره‌ای و احداث استخرهای دو منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی از آن جمله است.

معاون فنی و عمرانی استاندار قم عنوان کرد: در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری طرح‌های خاص بیابان‌زدایی و نهال‌کاری پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) در دستور کار است.

وی یادآور شد: در بخش گردشگری مجتمع گردشگری بین راهی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد و احداث هتل و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های اقامتی و گردشگری نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به دو پروژه مهم در بخش صنعت گفت: تولید کپسول‌های گاز سی ان جی با تولید 460 هزار کپسول در سال و تولید سود سوز آور از جمله پروژه‌های این بخش است و این دو پروژه با 141 میلیارد تومان بیشترین رقم ریالی را به خود اختصاص داده است که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار این پروژه افتتاح می‌شود.

دلاوری با اشاره به پروژه‌های آموزشی گفت: در بخش آموزش و پرورش احداث پنج مدرسه با 52 کلاس درس با زیر بنای 8 هزار و 510 متر مربع و احداث سالن ورزشی با 10 هزار و 70 متر مربع از مهم‌ترین طرح‌ها است.

وی یادآور شد: پنج پروژه با اعتبار 3 میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد دو پروژه در بحث احداث قرارگاه پلیس راه است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com