کد خبر ۲۶۶۵۹ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
حاشیه‌ای بر یک حاشیه جدی شهر

کلید شهر در دستان کیست؟

به گزارش قم نا به نقل از فارس ، چند هفته قبل بود که حسین باقری، معاون قبلی وزارت کشور و کسی که دارای سوابق روشن مدیریتی بود، با 16 رأی اعضای شورای شهر به سمت شهردار قم انتخاب و مقرر شد بر اساس قانون، طی 10 روز پس از آن، با صدور حکم وی توسط وزارت کشور، باقری رسما به عنوان شهردار قم معرفی شود.

بعد از کش و قوس‌ها و نگرانی‌هایی که پس از استعفای دلبری، شهردار قبلی قم به وجود آمده بود، همگان تصور می‌کردند این انتخاب جدید شورایی‌ها، فصل‌الخطابی خواهد بود بر همه حرف و حدیث‌ها و مشکلات اما این چنین نشد و بعد از حدود 3 هفته از این انتخاب، هنوز آنچه بیشتر به چشم می‌آید، صندلی خالی کنار رئیس شوراست که دو هفته است نه شهرداری بر روی آن می‌نشیند و نه سرپرست شهرداری.

در حالیکه دو هفته است مجید متین‌فر، سرپرست شهرداری قم در جلسات شورا حضور نمی‌یابد، این سئوال به وجود می‌آید که حال کلید شهر قم در دست کیست و چرا حکم شهردار جدید از سوی وزارت کشور صادر نمی‌شود در حالیکه 10 روز مهلت قانونی هم گذشته و در عین حال، ولی‌الله بیاتی رئیس شورای شهر قم هفته قبل در سخنان پیش از دستور گفته بود دو یا سه روز دیگر این حکم صادر خواهد شد.

اگر قم هم اکنون شهردار ندارد، سرپرست شهرداری کجاست و چرا در جلسات حاضر نمی‌شود تا در مورد لوایح توضیح دهد و به دفاع از آنها بپردازد؟

سخنان حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در مورد تجمعات صورت گرفته توسط کارگران از کار بیکار شده خدمات شهری هم در این زمینه حاوی نکات مهمی بود؛ وی گفت: گویا برخی افراد از داخل شهرداری این افراد را تحریک به تجمع می‌کنند آن هم در شرایطی که در آستانه ورود شهردار جدید به قم هستیم.

آیا جریانی در شهرداری وجود دارد که نمی‌خواهد شهردار جدید به قم بیاید و آیا پالس‌هایی از قم به مرکز ارسال می‌شود که هنوز حکم شهردار صادر نشده است؟

به یقین اعضای شورای اسلامی شهر قم که پس از بررسی گزینه‌های متعدد، سرانجام شخصی دارای سوابق خوب مدیریتی را برای تصدی سمت شهرداری قم برگزیدند، حال نمی‌خواهند ساعت‌ها جلسه و مباحث کارشناسی آنها به این راحتی زیر سئوال برود بنابراین اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه می‌تواند موجب شفافیت موضوع و کاهش نگرانی‌ها شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com