کد خبر ۲۶۲۱۷ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

ثبت 21 میلی متر بارش باران در استان قم

کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: در ایستگاه نیروگاه برق قم واقع در جنوب غربی این استان، 21 میلی متر بارش طی بارندگی روز گذشته ثبت شده است.

به گزارش قم نا ، محمدرضا قاضی با اشاره به میزان بارش های ثبت شده در هفت ایستگاه دیگر این استان، افزود: میزان بارش در ایستگاه های مهرزمین، سالاریه، طایقان، جمکران، کهک، شکوهیه و سلفچگان به ترتیب 17، 16، 15، 9، 5.4، 4.8 و 3.5 میلی متر ثبت شده است.

وی، بارندگی روز گذشته در استان قم را کم سابقه برشمرد و اضافه کرد: عمده بارش ها در استان قم کمتر از دو میلی متر است، در حالیکه روز گذشته در چهار ایستگاه هواشناسی، بیشتر از 10 میلی متر بارندگی ثبت شد.

وی میانگین بارش روز گذشته در استان را بین پنج تا شش میلی متر عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در فروردین ماه بارندگی در استان کم بوده، میزان بارش ها در بلندمدت نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

قاضی، سردترین بخش استان را در شب گذشته، راهجرد با شش درجه سانتیگراد بالای صفر واقع در غرب استان عنوان کرد و گفت: دستجرد، قم، سلفچگان و کهک نیز به ترتیب با 9، 12، 13 و 14 درجه سردترین نقاط استان قم بوده است.

وی پیش بینی کرد: دمای هوا در بعدازظهر امروز افزایش می یابد و حداکثر به 32 درجه می رسد و وزش باد نیز با سرعت بین 65 تا 70 کیلومتر در ساعت و از سمت غرب استان خواهد بود.

شدت بارش باران در روز گذشته، برخی معابر ، خیابانها و بلوار زائر (بستر رودخانه قمرود) استان قم را دچار آبگرفتگی کرد و مشکلاتی را برای تردد مردم به وجود آورد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com