کد خبر ۲۶۲۲۷ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
سرپرست هیئت کاراته استان قم:

ملی‌پوش کاراته «قهرمان قهرمانان» ورزش قم لقب گرفت‌

سرپرست هیئت کاراته استان قم از انتخاب ورزشکار پرافتخار این هیئت به عنوان قهرمان قهرمانان سال 1393 ورزش قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، علیرضا برخورداری اظهار کرد: در سال 1393 نزدیک به 70 ورزشکار در میادین مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی موفق به کسب مدال برای ورزش قم و کشورمان شده بودند و یکی از شاخص‌ترین آنها امیر مهدی‌زاده از رشته کاراته بود.

وی ادامه داد: البته در بین این تعداد ورزشکاری که در یک مراسم باشکوه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان قم تجلیل شدند، تعداد زیادی از ورزشکاران تجلیل شوند از خانواده کاراته بودند.

سرپرست هیئت کاراته استان قم افزود: مهدی‌زاده به سبب کسب مدال‌های ارزشمند از چندین رقابت‌ برون‌مرزی به عنوان ارزشمندترین و قهرمان قهرمانان ورزش قم در سال 1393 لقب گرفت و بر همین اساس جایزه ویژه خود را از رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

وی یادآور شد: از جمله افتخارات مهدی‌زاده در میادین برون‌مرزی یا بین‌المللی سال قبل می‌توان به توفیق وی در کسب مدال نقره رقابت‌های کومیته تیمی مسابقات بین‌المللی جام بوسفر اشاره کرد که با حضور چهره‌های مطرح جهان در کشور ترکیه به انجام رسید.

برخورداری عنوان کرد: مهدی‌زاده سال گذشته در ترکیب تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان به رقابت‌های یونیور سیاد جهانی 2014 اعزام شد و در رشته کاراته چهره شاخص کاروان ایران بود و در حالی که مسابقات در مونته‌نگرو به انجام می‌رسید با شایستگی به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت.

وی اضافه کرد: بعد از آن مهدی‌زاده به واسطه اینکه تلاش زیادی برای کسب آمادگی حضور در مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی انجام می‌دهد در مسابقات لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته‌وان نیز حضور یافت و توانست از این پیکارها که در ژان به انجام رسید مدال طلا بگیرد.

سرپرست هیئت کاراته استان قم افزود: موفقیت‌های مهدی‌زاده از وی یکی از آماده‌ترین اعضای کاروان اعزامی کشورمان به هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شهر اینچئون کره جنوبی ساخت و بر همین اساس ستاره کاراته قم توانست در بزرگترین رویداد ورزشی آسیا در سال 2014 نیز مدال طلا بگیرد.

وی یادآور شد: مهدی‌زاده تنها نماینده ورزش استان قم در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی بود و توانست در رشته کاراته پرچم سه رنگ و ارزشمند ایران اسلامی را در میان دیگر کشورهای مطرح شرکت کننده در این بازی‌ها با افتخار به اهتزاز دربیاورد.

برخورداری عنوان کرد: مهدی‌زاده بعد از کسب مدال طلای بازی‌‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، بلافاصله به مسابقات کاراته قهرمانی جهان در برمن آلمان اعزام شد و در این مسابقات نیز با وجود اینکه شایسته کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی بود به مدال ارزشمند برنز دست یافت.

وی تصریح کرد: تمام این موفقیت‌های ارزنده در کنار انگیزه، تلاش، صداقت و اخلاق نیکوی این ورزشکار شایسته موجب شد تا امیر مهدی‌زاده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در مراسم تجلیل از مدال‌آوران میادین بین‌المللی سال 1393 ورزش قم به عنوان قهرمان قهرمانان مورد تجلیل قرار بگیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com