کد خبر ۳۱۶۵۷ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
رئیس هیئت کاراته استان قم خبر داد

اهدای طلای آسیایی ستاره کاراته قم به کریمه اهل بیت (س)

رئیس هیئت کاراته استان قم از اهدای مدال طلای قهرمان قمی کاراته آسیا به حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا برخورداری اظهار کرد: بعد از رقابت‌های سال 2013 کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور امارات به انجام رسید و جای کاراته‌کاهای استان قم در ترکیب تیم ملی کشورمان خالی بود‏، خوشبختانه در رقابت‌های سال 2015 قم سهمیه داشت.

وی ادامه داد: آخرین بار کاراته قم از رقابت‌های کاراته قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 که مسابقات در کشور چین برگزار شد موفق به کسب مدال شده بود و از قضا امیر مهدی‌زاده در آن رقابت‌ها توانست نخستین حضور خود در پیکارهای قهرمانی آسیا را تجربه کند.

رئیس هیئت کاراته استان قم بیان کرد: مهدی‌زاده در آن رقابت‌ها موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا شد و بعد از اینکه در مسابقات جهانی سال 2013 قهرمانی‌ آسیا غایب بود، در پیکارهای آسیایی سال 2015 مدال طلا گرفت.

وی یادآور شد:‌ مهدی‌زاده بعد از مسابقات کاراته قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 که با کسب مدال برنز برای وی همراه بود سال بعد از آن یعنی 2012 نماینده کشورمان در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در شهر پاریس فرانسه بود و با کسب مدال طلا از این رقابت‌ها بازگشت.

برخورداری بیان کرد: اوج کار امیر مهدی‌زاده در رقابت‌های جهانی فرانسه این بود که بعد از کسب مقام قهرمانی وزن منهای 60 کیلوگرم با پرچمی مزین به نام مبارک علمدار کربلا حضرت ابوالفضل‌ العباس (ع) در سالن برگزاری مسابقات دور افتخار زد.

وی خاطرنشان کرد: مهدی‌زاده به سبب این اقدام ارزشمند نام خود را به عنوان یک ورزشکار الگو و نمونه از نظر اخلاقی و فرهنگی مطرح کرد، ورزشکاری که علاوه بر تلاش و سخت‌کوشی برای موفقیت در میدان رقابت، در عرصه فرهنگی، اخلاقی و روحیات پهلوانی نیز نمونه است.

رئیس هیئت کاراته استان قم بیان کرد: مهدی‌زاده بعد از مدال طلای مسابقات جهانی سال 2012 که آن را با شایستگی به دست آورد، در رقابت‌های جهانی سال 2014 در شهر برمن آلمان به مدال برنز رسید و در پیکارهای کاراته بازی‌های آسیایی سال 2014 در اینچئون کره جنوبی نیز مدال طلا گرفت.

وی ابراز کرد: این موفقیت‌ها امیر مهدی‌زاده را مصمم به پر کردن تنها جای خالی ویترین افتخاراتش در عرصه برون‌مرزی یعنی مدال طلای کاراته قهرمانی آسیا کرد و با شایستگی در رقابت‌های آسیایی 2015 ژاپن به مصاف حریفان رفت و این مدال ارزشمند را نیز به دست آورد.

برخورداری با بیان اینکه مهدی‌زاده امسال به عنوان قهرمان قهرمانان ورزش قم نیز مورد تجلیل قرار گرفت، در پایان عنوان کرد: امیر مهدی‌زاده مدال طلای کسب شده خود از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در کشور ژاپن را با حضور در بارگاه نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مسئولین این آستان مقدس،‌ را به این بانوی گرانقدر تقدیم کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com