کد خبر ۲۶۲۸۹ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
سرپرست هیئت کاراته استان قم خبر داد

اعزام کاتاروهای قم به رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی امید و بزرگسالان ایران

سرپرست هیئت کاراته استان قم از اعزام کاتاروهای شاخص قم به رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاتای 2 رده سنی امید و بزرگسالان کشورمان خبر داد.

به گزارش قم نا ، علیرضا برخورداری اظهار کرد: بعد از درخشش قابل توجهی که کاتای قم در مسابقات سال 1392 قهرمانی کشور داشت و به دنبال آن کاتا برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت کاراته قم سهمیه حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا در سال 1393 را به دست آورد، رونق این رشته بیش از پیش شده است.

وی ادامه داد: قم در رشته کاتا با تلاش و فعالیت مربیان با دانش و باشگاه‌های توانمند خود آرام آرام به سطح و توانمندی کومیته نزدیک می‌شود و در حالی که در سالیان اخیر قم را با کومیته و افتخارات متعدد آن می‌شناسند،‌ یقینا به زودی کاتا نیز به موفقیت‌های بزرگ دست خواهد یافت.

سرپرست هیئت کاراته استان قم اضافه کرد: به لطف خدا و همت و تلاشی که مربیان با دانش کاتای قم و باشگاه‌های فعال و سازنده این رشته دارند کاتای قم سال گذشته توانست برای نخستین‌بار در رده سنی نوجوانان توسط علیرضا خدری نوجوان آینده‌دار و مستعد این رشته سهمیه حضور در مسابقات 2014 قهرمانی آسیا را کسب کند.

وی یاد آور شد: همچنین در مسابقات کاتای قهرمانی آسیا در سال قبل علی سلطانی به عنوان یکی از مربیان توانای کاتای قم در ترکیب کادر فنی تیم ملی کشورمان در این رویداد مهم قاره کهن حضور یافت و بدین‌ترتیب پای کاتای قم به رقابت‌های آسیایی نیز باز شد.

برخورداری تصریح کرد: تداوم روند رو به رشد کاتای قم امسال نیز در رقابت‌های لیگ نونهالان باشگاه‌های کشور به قهرمانی ارزنده تیم کاتای باشگاه شهید زین‌الدین قم انجامید و این تیم با بهره‌گیری از دانش فنی بالای مربیان خود و بازیکنان مستعد بدون باخت عنوان قهرمانی ایران را جشن گرفت.

وی عنوان کرد: اکنون با برخورداری از این ظرفیت غنی قرار است روزهای پایانی هفته جاری کاتاروهای قم در مسابقات کاتای انتخابی تیم ملی حضور یابند در حالی که پنجشنبه و جمعه این هفته پیکارهای انتخابی کاتای ایران در 2 رده سنی بزرگسالان و امید برگزار می‌شود.

برخورداری خاطرنشان کرد: کمیته مسابقات فدراسیون کاراته زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاتای رده‌های سنی بزرگسالان و امید مردان و زنان ایران را برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری یعنی 24 و 25 اردیبهشت ماه در نظر گرفته است.

سرپرست هیئت کاراته استان قم با بیان اینکه منطقه صفادشت میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده دارد، اضافه کرد: مسابقات انتخابی کاتا در رده‌های سنی بزرگسالان و امید بانوان روز پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه به انجام خواهد رسید.

وی ابراز کرد: بعد از مشخص شدن نفرات برتر بخش بانوان و معرفی برترین‌ها برای حضور در اردوی تیم ملی زنان ایران، روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه نیز پیکارهای انتخابی رده سنی بزرگسالان و امید بخش مردان در 2 بخش کاتای تیمی و انفرادی برگزار می‌شود، ضمن اینکه مسابقات انتخابی سایر رده‌های سنی پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com