کد خبر ۲۶۲۹۵ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد

نظارت جدی بر عرضه نذورات در ایستگاه‌های صلواتی

کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت چگونگی عرضه مواد غذایی در ایام نیمه شعبان و ارتحال امام (ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: بر عرضه مواد غذایی و نذورات در این ایام نظارت می‌شود.

به گزارش قم نا ، سید‌رضا غلامی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نیمه شعبان و ایام رحلت امام (ره) که در سالن جلسات علوم پزشکی قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به احتمال عرضه مواد غذایی مسموم و فاسد در این ایام افزود: عرضه مواد غذایی از جمله نذورات باید در ایستگاه‌های صلواتی و زیرنظر نظارت و برنامه ریزی کافی صورت بگیرد.

وی بر لزوم به‌کارگیری تمهیدات کافی در این زمینه بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی باید مشخص باشند و اطلاعات کافی باید در اختیار زائران قرار گیرد.

کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه تامین آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد عنوان کرد: در سال‌های گذشته آب به وسیله تانکرهای سیار حمل آب در اختیار زائران قرار می‌گرفت که این مسئله مشکلاتی را با خود به همراه داشت.

غلامی تاکید کرد: در صورتی که قرار باشد از تانکر استفاده شود باید تانکرها کدگذاری و نظارت شوند و آبفا نیز تانکر مورد نظر را تایید کند.

وی اضافه کرد:مسافران و زائران در هر مکانی که آب و مواد غذایی توزیع می‌شود نسبت به بهداشتی بودن آن مطمئن شوند و ما تلاش می‌کنیم تا مشکلی برای زائران در زمینه بهداشت ایجاد نشود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com