کد خبر ۲۶۱۷۵ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
همزمان با ایام نیمه شعبان

تیم پزشکی استان‌های همجوار به رفع مشکلات بهداشتی قم می پردازند‌

کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت گفت: برای رفع مشکلات بهداشتی قم در نیمه شعبان مسجد جمکران از تیم‌های پزشکی دانشگاه‌های اصفهان، کاشان و اراک استفاده می‌کنیم.

به گزارش قم نا ، سید‌رضا غلامی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نیمه شعبان، رحلت امام خمینی (ره) و 15 خرداد که در سالن جلسات ساختمان علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به لزوم تمهیدات بهداشتی در نیمه شعبان اظهار داشت: در بحث مواد غذایی یک هفته قبل ‌از برگزاری نیمه شعبان باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا زائران دچار مشکلی نشوند.

کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های این سازمان جهت تامین بهداشت زائران افزود: در مرکز بهداشت تلاش می‌کنیم از عرضه هر گونه نذورات در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان جلوگیری شود و جهت ارائه نذورات افراد و ایستگاه‌های مشخصی معین شود.

غلامی بیان کرد: نیازمند کمک‌های هلال‌احمر و شهرداری و استانداری هستیم تا در روزهای ملی نیمه شعبان و رحلت امام خمینی (ره) موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد: در مراسم نیمه شعبان سال‌های گذشته تانکر‌های سیار وجود داشت که امسال این تانکر‌ها باید دارای کد و شماره گذاری باشند و با تائید آبفا به فعالیت خود بپردازند.

کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: در روزهای 11 تا 17 خردادماه که استان قم شاهد حضور زائران است در زمینه بهداشت نیازمند تمهیدات مناسب تری هستیم تا زائران و مسافران دچار مشکل نشوند.

غلامی اظهار داشت: مسافران و زائران در هرمکانی که آب و مواد غذایی توزیع می‌شود نسبت به بهداشتی بودن آن مطمئن شوند و سپس استفاده کنند، ما تلاش می‌کنیم تا مشکلی برای زائران در زمینه بهداشت ایجاد نشود.

وی با اشاره به اهمیت تامین سلامت زائران در نیمه شعبان بیان کرد: نیازمند حداقل 4 تیم بهداشتی دو نفره در مسجد مقدس جمکران هستیم که تجهیزات مناسبی داشته باشند.

کار‌شناس ارشد مرکز سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد: برای رفع مشکلات بهداشتی قم در نیمه شعبان مسجد جمکران از تیم‌های پزشکی دانشگاه‌های اصفهان، کاشان و اراک استفاده می‌کنیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com