کد خبر ۲۶۴۰۳ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
معاون توانبخشی بهزیستی قم عنوان کرد

درخشش معلولان قمی در جشنواره تئاتر معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم گفت: گروه نمایشی معلولان قمی با شرکت در جشنواره تئاتر معلولان که در اصفهان برگزار شد رتبه نخست این جشنواره را به خود اختصاص داد.

به گزارش قم نا ، مصطفی علیزاده با اشاره به شرکت گروه نمایشی معلولان قمی در جشنواره تئاتر معلولان اظهار کرد: در این جشنواره که به میزبانی اصفهان برگزار شد از میان 18 گروه نمایشی، چهار گروه موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی افزود:گروه نمایشی معلولان قمی در میان چهار گروه منتخب، موفق به کسب رتبه نخست شد و مجوز حضور در جشنواره کشوری تئاتر معلولان را دریافت کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای فعالیت‌های اصلی که در زمینه ارائه خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی به معلولان و تلاش برای ارتقای سطح کیفی زندگی معلولین برعهده دارد تلاش می‌کند با توجه به نقش مؤثر و ارزشمند هنر، امکانات و فرصت‌های مناسب برای ارائه توانایی‌های معلولان را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نمایش معلولان، هدف از برگزاری جشنواره تئاتر را گسترش آموزش تئاتر به کسانی که معلولیت دارند عنوان کرد.

علیزاده با بیان اینکه ایجاد حس رقابت سالم بین گروه‌های نمایشی، تشویق و افزایش همکاری میان هنرمندان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره نمایش معلولان است تصریح کرد: افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولان علاقمند به هنر نمایش و پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلول از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری اینگونه جشنواره‌ها برای معلولان به تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی ایشان خواهد شد، بیان کرد: احترام به حقوق معلول و منزلت آنان و تاکید بر نگرش مثبت خانواده به فرزند معلول و کمک به شکوفایی و توانایی‌های بالقوه آنها از اهداف مهم بهزیستی است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com