کد خبر ۲۷۶۰۳ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
در سال 93 صورت گرفت

بازتوانی 300 خانواده زیر پوشش بهزیستی در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال گذشته و با اقداماتی که بهزیستی داشت، 301 خانواده زیر پوشش مراحل بازتوانی را گذراندند.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با اشاره به طرح آمایش روستایی بهزیستی در سطح استان قم اظهار کرد: در واقع به جای اینکه منتظر بمانیم تا روستائیان به مراکز بهزیستی مراجعه کنند، پرسنل این اداره کل به منازل آنها رفته و کار شناسایی معلولان را انجام می‌دهند.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و 987 معلول در روستاهای قم شناسایی شده‌اند و در مجموع 48 هزار نفر در این طرح مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه قم از نظر مسائل اجتماعی دارای ویژگی‌ها و حساسیت‌های خاصی است گفت: این استان مسیر تردد مسافران و همچنین مقصد مهاجران زیادی است و این امر یک تهدید و در عین حال یک فرصت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 65 تا 70 درصد آسیب‌دیدگان و کسانی که جامعه هدف بهزیستی را تشکیل می‌دهند بومی قم نبوده و از دیگر استان‌ها مهاجرت کرده‌اند.

سلیقه با اشاره به اینکه 4725 زن سرپرست خانواده در قم زیر پوشش بهزیستی قرار دارند و مستمری دریافت می‌کنند عنوان کرد: تاکنون بیمه 688 نفر از این زنان تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو در قم اشاره کرد و افزود: در این بین 78 خانواده دارای فرزند دو قلو و 57 خانواده نیز فرزند سه قلو دارند.

وی با بیان اینکه 5 میلیون تومان کمک نقدی به خانواده‌ای که اوایل امسال صاحب فرزندان پنج قلو شدند پرداخت شده است گفت: ماهانه 300 هزار تومان هزینه پرستاری، شیر خشک و پوشک و 20 میلیون تومان هم کمک هزینه تهیه مسکن در اختیار این خانواده قرار گرفته است.

سلیقه با بیان اینکه بر اساس قانون سالیانه 10 درصد خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی باید بازتوانی شوند عنوان کرد: 311 خانواده طی سال گذشته در قم بازتوانی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قم به آسیب‌های اجتماعی و وضعیت اورژانس اجتماعی در قم پرداخت و گفت: هر فردی که احساس می‌کند در خانواده خود، اقوام و همسایگان مشکلی اجتماعی وجود دارد می‌تواند با شماره 123 تماس حاصل کند و مواردی همچون کودک‌آزاری و همسرآزاری را اطلاع دهد؛ پرسنل اورژانس به محل اعزام شده و مداخله می‌کنند و چنانچه نیاز باشد، ارجاع به مراکز بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی از برقراری 9035 تماس با اورژانس اجتماعی قم طی سال گذشته خبر داد و افزود: در این بین کارشناسان بهزیستی توانسته‌اند کمک‌های خوبی به شهروندان ارائه دهند.

سلیقه خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 301 کودک خیابانی در قم جمع‌آوری و تحویل مراکز قانونی شدند البته باید توجه داشت که تامین مکان استقرار و تامین تجهیزات این کودکان بر عهده شهرداری و ساماندهی آنها بر عهده سازمان بهزیستی است ولی در حال حاضر همه این امور توسط بهزیستی صورت می‌گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com