کد خبر ۲۶۴۲۷ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
با موضوع اخلاق خدمت؛

همایش خادمین افتخاری حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

همایش خدام افتخاری حرم کریمه اهل بیت(ع) با موضوع "اخلاق خدمت از منظر قرآن و حدیث" در قم برگزار شد.

به گزارش قم نا ، همایش خادمین افتخاری حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شامگاه یکشنبه با موضوع اخلاق خدمت از منظر قرآن و حدیث در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری به عنوان یکی از خادمین افتخاری این حرم مقدس سخنرانی کرد.

مدیر آستان حرم حضرت معصومه(س) در ابتدای مراسم با بیان اینکه امام صادق(ع) فرموده است برخی از مؤمنین هستند که به برخی دیگر فایده می‌رسانند، گفت: چه فایده و ثمری بهتر از اینکه راه  را برای  زائرین حرم اهل بیت(ع) هموار ساخته و به آنان خدمت رسانی کرد.

حجت الاسلام علی اشرف عبدی با بیان اینکه هرچه این خدمت رسانی با اخلاص‌تر باشد اجر آن نیز بیشتر خواهد بود، گفت: خدا باوری و خدمت رسانی به دیگران دو خصلت برتر انسان‌ها از نظر رسول خدا(ص) است.

فعالیت ۷ هزار خادم افتخاری

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ نفر از خادمین افتخاری را برای زیارت به حرم امام رضا(ع) اعزام کرده‌ایم و سفرهای یک روزه سیاحتی و زیارتی برای خادمینی که در اعیاد و زمان‌های شلوغ برای خدمت رسانی به زائران فعالیت دارند تدارک دیده‌ایم.

حجت الاسلام عبدی، شرکت خادمین افتخاری در غبار روبی حرم مطهر، تنظیم جدول نیروی نسانی و مناطق پستی که به زودی ابلاغ خواهد شد و آموزش امر به معروف و نهی از منکر به خادمین را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آستانه مقدس حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار نفر به عنوان خادم افتخاری در حرم کریمه اهل بیت(ع) فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۴۴ نفر دارای مدرک دکترا، ۶۴۷ نفر فوق لیسانس، ۲ هزار و ۳۷۴ نفر کارشناسی، ۹۰۵ نفر مدرک فوق دیپلم و ۳ هزار و ۵۷۱ نفر دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com