کد خبر ۲۶۴۴۰ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

کاهش 30 درصدی طلاق‌های توافقی در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی مشاوران و کارشناسان بهزیستی از 30 درصد طلاق‌های توافقی در قم پیشگیری شد و زوجین به زندگی مشترک بازگشتند.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با اشاره به همت بهزیستی استان قم برای کاهش طلاق به ویژه طلاق‌های توافقی اظهار کرد: با همت و تلاش کارشناسان و مشاوران بهزیستی و با همکاری دبیرخانه کاهش طلاق و دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی موفق شدیم 30 درصد از متقاضیان طلاق را به سازش برسانیم و محفل گرم خانواده حفظ شود.

وی با اشاره به علل و عواملی که منجر به طلاق می‌شود، تصریح کرد: اعتیاد، فقر و بحران‌های اقتصادی، بیکاری، نفاق و دورویی، ازدواج‌هایی که برپایه احساس شکل گرفته است که از جمله عوامل موثر در طلاق است.

مدیرکل بهزیستی استان قم دیگر عوامل طلاق را الگوهای مخرب و انگیزه رهایی از قید و بند، ازدواج‌های تحمیلی، ازدواج از روی ترحم و ازدواج‌های مدرن دانست و افزود: دین مبین اسلام می‌خواهد تا جایی که امکان دارد طلاق صورت نگیرد و طلاق را تنها به عنوان یک چاره‌جویی در مواردی که هیچ راهی وجود ندارد برای جدایی قرار داده است.

سلیقه با بیان اینکه طلاق آثاری دارد که این آثار در زندگی فرد تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: احساس پوچی، تنهایی و منزوی شدن فرد از جمله آثار مخرب طلاق است که ممکن است فرد نسبت به جنس مخالف بدبین شده و وی را در تصمیم‌گیری برای ازدواج مجدد با مشکل جدی روبه‌رو کند.

وی راه‌های پیشگیری از طلاق را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در صورتی که اصول همسر گزینی را رعایت و به مسائل معنوی و دینی توجه کرده و توقعات خود را در زندگی تعدیل کنیم می‌توانیم از معضل طلاق پیشگیری کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com