کد خبر ۲۶۱۵۹ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
مدیرکل بهزیستی:

مراکز نگهداری سالمندان درقم افزایش نخواهد یافت

مدیرکل بهزیستی قم گفت: مراکز نگهداری سالمندان دراین استان افزایش نخواهد یافت و افتخار ما درآن است که بتوانیم به سالمند در کنار خانواده خدمات بدهیم.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه روز یکشنبه در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: در استان از 80 هزار سالمند بالای 60 سال، یکهزار و 200 نفر از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند و اگر خانواده ای سالمند را در منزل نگهداری کند به آن خانواده هزینه نگهداری ارائه می شود.

وی در ادامه افزود: 150 فعالیت و ارائه خدمات برای سازمان بهزیستی تعیین شده است و شامل پیش از تولد تا سالمندی را شامل می شود.

وی ابراز داشت: حوزه معلولان، امور اجتماعی، پیشگیری، مشارکت ها، مسکن مردمی و اشتغال معلولان از خدمات بهزیستی است و در استان قم 22 هزار معلول در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند.

سلیقه بیان داشت: نگهداری معلول در یک مرکز نگهداری ماهیانه هفت میلیون ریال هزینه در بردارد که سه میلیون و 500 هزار ریال آن از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود و خانواده هایی که برای پرداخت سهم خود مشکل دارند را حمایت می کنیم.

وی افزود: 250 مرکز وابسته به بهزیستی به صورت غیر دولتی فعال هستند که 33 مرکز خدمات به معلولان ارائه می دهد و یکی از خدمات ما به بیماران ناشنوا است که سال گذشته 23 هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند.

وی گفت: معلولان استان قم، توانایی های خود را در جشنواره های ورزشی و قرآنی ثابت کرده اند و تعداد زیادی از ورزشکاران معلول، نابینا و ناشنوای استان در عضویت تیم های ملی کشور هستند.

سلیقه بیان داشت: چهار هزار و 725 نفر از زنان سرپرست خانوار از بهزیستی قم مستمری دریافت می کنند و 628 خانم نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.

وی افزود: 352 کودک چند قلو در قم داریم که در حد توان خود به آن ها کمک خواهیم کرد همچنین از دیگر خدمات ما همیاری در معافیت خدمت سربازی برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: با راه اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی، در سال گذشته حدود 10 هزار تماس تلفنی در مورد آسیب های اجتماعی رسیدگی شد.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در حال ساخت است و تاکنون 700 واحد مسکونی تحویل مددجویان شده و 200واحد نیز آماده تحویل است که با تسهیلات بانکی در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com