کد خبر ۲۴۷۳۰ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

ارائه خدمات بهزیستی به 200 در راه مانده در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در تعطیلات نوروزی 197 نفر در استان در راه مانده بودند که از این تعداد 86 نفر با اتوبوس به شهرهای خود اعزام شدند.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه ضمن تبریک سال نو به تبیین اقدامات بهزیستی در نوروز پرداخت و اظهار کرد: گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با نظارت بهزیستی اقلام تبلیغی مانند بروشور و لوح فشرده در زمینه فعالیت‌های بهزیستی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تهیه کرده و بین مسافران نوروزی توزیع کردند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ایام نوروز مدیران و مسئولان بهزیستی استان در مراکز شبانه‌روزی، آسایشگاه‌ها و ... حضور یافتند تا از نزدیک در جریان روند کار در این‌گونه مراکز قرار بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه در ایام عید مراکز شبانه‌روزی توانبخشی تعطیل نبود، اضافه کرد: موافق مرخصی توانخواهان و حضور آنان در جمع خانواده هستیم، ولی هیچ مرکزی نمی‌تواند بدون رضایت خانواده معلول را از مراکز نگهداری شبانه‌روزی ترخیص کند.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی در ایام نوروز خودروها و تیم‌های اورژانس اجتماعی بهزیستی به صورت ویژه در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر و همچنین اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران حضور داشتند، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی بهزیستی با تلفن 123 در نوروز بیش از 150 تماس دریافت کرد که در کم‌ترین زمان موارد اعلام شده بررسی شد و مداخله صورت گرفت.

سلیقه ادامه داد: در تعطیلات نوروزی 14 کودک در مرکز کودکان خیابانی و 12 نفر در مرکز بحران و آسیب‌های اجتماعی پذیرش شدند و پنج شیرخوار و خردسال نیز به مرکز شیرخوارگاه صدف تحویل داده شدند.

وی با اشاره به مشکلاتی که برخی از مسافران نوروزی با آن درگیر شدند، تصریح کرد: 197 نفر در راه مانده بودند که از این تعداد 86 نفر به شرکت اتوبوسرانی برای بازگشت به شهرهای خود معرفی شده و هزینه بازگشت آنان به منزل پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: 68 خانوار به صورت نقدی هزینه خوراک، اسکان و نقلیه دریافت کردند و 43 خانواده نیز برای حضور در اماکن گوناگون برای اسکان مورد راهنمایی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اسکان شماری از خانواده‌ها در مهمانسراهای بهزیستی خاطرنشان کرد: 777 نفر در قالب 117 خانواده در مهمانسرا و زائرسراهای بهزیستی در این ایام اسکان داده شدند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com