کد خبر ۲۶۴۵۹ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
31 اردیبهشت‌ماه

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قم برگزار می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در 31 اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش قم نا ، محسن پورگلیان با اشاره به اهمیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: امروز مجمع خیرین مدرسه‌ساز یک مدرسه به وسعت همه ایران اسلامی بوده و حتی در برخی مکان‌ها، مرزها را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین پس از گذشت سال‌ها به الگو و مدل موفق در مشارکت تبدیل شده است، اضافه کرد: موفقیت مجمع خیرین در امر جذب افراد به اندازه‌ای است که دستگاه‌های دیگر برای جلب مشارکت مردم از این مدل استفاده می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: این نهاد به طور عملی از یک نهاد خدمت‌رسانی فراتر رفته و خودش را به الگوی مشارکتی برای مردم تبدیل کرده است.

وی با اشاره به سابقه 17 ساله مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: 89 مدرسه با زیربنای 130 هزار مترمربع به کمک خیرین مدرسه‌ساز احداث شده، همچنین ساخت 38 باب نمازخانه، 6 هزار مترمربع فضای زیربنا، سالن‌ها و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با حدود 9 هزار مترمربع زیربنا از اقدامات دیگر مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

پورگلیان یادآور شد: حدود 300 هزار مترمربع زمین از طریق خیرین تامین شده و به آموزش و پرورش اهدا شده که هشت مدرسه با 73 کلاس درس در حال احداث است.

وی کمبود فضاهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش را از جمله مشکلات موجود ذکر کرد و افزود: دانش‌آموزان نیاز دارند که در حرفه‌های مختلف آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا بتوانند در آینده به اشتغال مناسب بپردازند، البته در این بخش کمبودهایی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: مدارس فنی و حرفه‌ای باید به کارگاه‌های بیشتر تجهیز گردد تا با احداث کارگاه‌ها رشته‌های بیشتری پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف شهری از جمله پردیسان نیازهایی وجود دارد که اعتبارات دولتی پاسخگو نیست، گفت: نیاز به حضور خیرین در این بخش احساس می‌شود، البته اعتباراتی در این بخش وجود دارد، ولی در صورت همکاری خیرین سریع‌تر مکان‌های مورد نیاز احداث خواهد شد.

پورگلیان از برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره پنجشنبه در اردوگاه‌ فرهنگی تربیتی ملاصدرا برگزار می‌شود و استاندار قم در آن به سخنرانی می‌پردازد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com