کد خبر ۲۹۹۱۰ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

پروژه آموزشی و پرورشی تعطیل در استان قم نداریم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: با نقشه راه و استراتژی مشخص موفق شدیم که هیچ پروژه تعطیل و متوقف شده در بخش پروژه‌های مربوط به آموزش و پرورش نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن پورگلیان ظهر امروز در مراسم افتتاح 6 پروژه آموزشی و پرورشی که به همت اداره‌کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم در دبیرستان سرافرازان جانباز برگزار شد، با اشاره به تعطیلی برخی پروژه‌ها به دلیل مشکلات مالی در سال‌های 90 و 91 اظهار کرد: 30 پروژه متوقف شده در استان وجود داشت که با نقشه راه و استراتژی مشخص موفق شدیم که امروز پروژه تعطیل و متوقف شده نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ این پروژه‌ها با مسئولیت‌پذیری دست‌اندرکاران اداره‌کل نوسازی تعیین تکلیف شد و پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا با تعامل با پیمانکاران تکمیل شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان کرد:‌ بخشی از پروژه‌های تکمیل شده در هفته دولت و در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه‌های دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت سال گذشته تا‌کنون گفت: 28 پروژه با 215 کلاس درس را از سال گذشته تا کنون به بهره‌برداری رساندیم که دارای 30 هزار متر مربع زیربنا بود.

پورگلیان خاطرنشان کرد: ‌هفته دولت امسال 6 پروژه با 60 کلاس درس و 10 هزار متر مربع زیربنا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به استانداردسازی گرمایشی مدارس گفت:‌ با توجه به اتفاقاتی که در برخی استان‌های کشور در زمینه آتش‌سوزی روی داد، مجلس و دولت اهتمام کردند تا استانداردسازی‌ها انجام شود، بنابراین از سال 92 استانداردسازی آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان کرد: 200 کلاس درس در سال 92 استانداردسازی شد و در سال 93 با 4 میلیارد تومان، 400 کلاس درس و 30 پروژه آموزشی را به بهره‌برداری رساندیم و سیستم‌های غیرایمن جمع‌آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: 100 پروژه آموزشی در پردیسان نیاز داریم که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود و مناطق جدید شهری دیگر به تناسب جمعیت کمتر از پردیسان نیستند، که از جمله آنها می‌توان به منطقه انسجام، 15 خرداد و... اشاره کرد.

پورگلیان عنوان کرد:در محور جنوبی بلوار شهید کریمی از میدان مفید تا انتهای بافت شهری 6 هزار خانوار ساکن هستند که حداقل 20 مدرسه نیاز دارد.

وی یادآور شد: زمانی سهم نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان قم 30 درصد بود و امروز سهم نوسازی به 12 درصد رسیده است، برای برطرف شدن نیازها حداقل به 25 درصد اعتبارات استانی نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به وضعیت ردیف‌های ملی گفت: در ردیف‌های ملی به هیچ عنوان امکان شروع پروژه جدید را نداریم، زیرا ردیف ملی شامل تخریب، بازسازی و استانداردسازی است و امکان پروژه جدید وجود ندارد.

پورگلیان یادآور شد:‌ زمین‌های آموزشی در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری است و هنوز به آموزش و پرورش واگذار نشده است، به همین دلیل خیران در نوبت قرار دارند.

وی با اشاره به پروژه سرافرازان جانباز گفت: این پروژه دارای 3 هزار و 500 متر مربع زیربنا، 14 کلاس و نمازخانه است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com