کد خبر ۳۱۱۶۹ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

60 مدرسه در قم مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: از سال 84 تاکنون عملیات مقاوم‌سازی در 60 مدرسه انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن پورگلیان با اشاره به تقسیم‌بندی مدارس اظهار کرد: برخی مدارس مقام و استاندارد هستند که اینگونه مدارس طی سال‌های اخیر بر اساس استانداردها احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم مدارس تخریبی و غیرمقاوم بوده که به هیچ وجه قابلیت بازسازی مجدد و مقاوم‌سازی را ندارند و در نخستین فرصت بر اساس اعتبار باید تخریب و بازسازی شوند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه گروه سوم مدارسی هستند که از نظر سازه‌ای حداقل‌های لازم را دارند گفت: این مدارس طبق ساختاری که متخصصان سازه تشخیص می‌دهند باید مورد مقاوم‌سازی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های عمده سازه‌ای مانند فوندانسیون‌ها، سازه‌ها و ستون‌ها باید تقویت شوند و به صورت سازه به روز درآیند تا بتوان از آنها استفاده کرد، بنابراین مدارس غیرمقاوم وارد عملیات مقاوم‌سازی می‌شوند که شامل کارهای سازه‌ای و بهسازی‌های معمارانه در مدارس از جمله رنگ‌کاری و تعویض درها و پنجره‌ها بوده که به طور مجدد در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

پورگلیان عنوان کرد: عملیات مقاوم‌سازی در 60 مدرسه از سال 84 تاکنون انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به نیازهایی که در حوزه احداث مدارس وجود دارد گفت: مدارسی باید در مناطق جدید شهری مانند پردیسان، انسجام، بلوار غدیر و شهرک زین‌الدین احداث شود، زیرا ساخت و ساز مناطق مسکونی نسبت به احداث زیر و روبناهای مورد نیاز در این منطقه بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس، تعمیرات ضروری مدارس و تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس در نوسازی مدارس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پشتیبانی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: همراهی و راهبری بحث خیرین مدرسه‌ساز از جمله برنامه‌هاست.

پورگلیان یادآور شد: برگزاری همایش‌ها، خدمت‌رسانی، پشتیبانی، معرفی و جذب خیران با کمک مجمع خیران مدرسه‌ساز انجام می‌شود، بخش دیگر پشتیبانی‌ها شامل بازدید و ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در زمینه نیازهای فنی و اجرایی مدارس است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com