کد خبر ۲۶۴۷۵ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱

نگاهی بر عملکرد صبا در نیم فصل دوم لیگ بر‌تر فوتبال

تیم فوتبال صبای قم در پایان چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال با رده نهم به کار خود پایان داد در حالی که در نیم فصل دوم نمایش دلپذیری نداشت.

به گزارش قم نا ، صبا با شکست خانگی برابر فولاد خوزستان به کار خود در نیم فصل دوم و لیگ بر‌تر فوتبال ایران در دوره چهاردهم پایان داد و در رده نهم ایستاد.

نتایج نیم فصل دوم صبا به گونه‌ای رقم خورد که اگر این تیم در نیم فصل نخست امتیازات خوبی را جمع آوری نمی‌کرد به طور قطع و یقین یکی از تیم‌های سقوط کننده بود.

صبا در نیم فصل نخست 23 امتیاز و در نیم فصل دوم تنها 11 امتیاز کسب کرد که در این میان، شدت گرفتن مشکلات مالی، جدایی مهره‌های تهاجمی و تاثیرگذار و عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات نیم فصل سبب شد صبا در نیم فصل دوم عملکرد خوبی نداشته باشد.

صبا در 15 بازی خود در نیم فصل دوم تنها در 2 مسابقه خانگی برابر راه آهن و سپاهان به پیروزی رسید و با تحمل 8 شکست، در بیش از نیمی از بازی‌های خود بازنده شد و در 5 بازی هم مساوی کرد.

عملکرد فاجعه بار صبا در مسابقات خارج از خانه در نیم فصل دوم شامل 5 شکست در 7 بازی، بدون پیروزی و تنها یک گل زده در این 7 مسابقه نشانگر مشکلات عدیده صبا بود.

صبا به طور کلی در 15 بازی نیم فصل دوم خود تنها 8 گل به ثمر رساند به عبارت دیگر در هر 2 بازی، یک گل زده برای صبا ثبت شد و صبا در نیم فصل دوم 18 بار دروازه خود را باز شده دید.

این در حالی است که صبا در نیم فصل نخست 17 گل به ثمر رسانده بود و مقایسه دو عدد 17 و 8 نشان دهنده مشکلات وحشتناک تیم تحت رهبری مهدی تارتار در بخش تهاجمی است و جای خالی مارکو و احمد حسن‌زاده را نشان می‌دهد.

آمار گل‌های خورده صبا نسبت به نیم فصل دوم، 2 گل افزایش داشت که نشان می‌دهد تغییر و تحولات در خط دفاعی صبا در مجموع تاثیر چندانی در عملکرد تدافعی این تیم نداشته و خط دفاع صبا در نیم فصل دوم قوی‌تر از نیم فصل نخست نبوده است.

صبا در جدول نیم فصل دوم لیگ بر‌تر با 11 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت و تیم‌های استقلال خوزستان با 10 امتیاز و پیکان و نفت مسجد سلیمان با 9 امتیاز پایین‌تر از این تیم قرار گرفتند.

بهترین نتیجه نیم فصل دوم صبا پیروزی 2 بر صفر برابر سپاهان اصفهان در قم بود و بد‌ترین نتیجه صبا نیز شکست 3 بر صفر برابر سایپا در هفته بیست و پنجم بود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com