کد خبر ۲۶۵۷۶ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم مطرح کرد

مطبوعات دچار خودسانسوری شده‌اند/ کم‌رنگ شدن کاریکاتور در مطبوعات

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم با بیان اینکه طی دهه اخیر استفاده از کاریکاتور در مطبوعات کم‌رنگ شده است گفت: به‌نظر می‌رسد مطبوعات ما به‌خاطر ترس از مدیران دچار خودسانسوری شده‌اند.

به گزارش قم نا ، هادی گل‌محمدی با اشاره به وضعیت کنونی هنر کاریکاتور تصریح کرد: درخواست مطبوعات برای چاپ کاریکاتور بسیار کم شده و بیشتر هنرمندان کاریکاتوریست مجبور شده‌اند که به تصویرسازی کتاب، مجله و انیمیشن روی بیاورند.
وی در ادامه به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور استان قم اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه باید سال گذشته برگزار می‌شد، اما به‌دلیل مشکلات مالی و نبود حمایت کافی به امسال موکول شد.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم در خصوص تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نمایشگاه اظهار کرد: تا زمان پایان فراخوان 115 اثر از 33 هنرمند به دست ما رسید.

گل‌محمدی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت انتخاب آثار، 55 اثر از 25 هنرمند برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شدند.

وی زمان برگزاری نمایشگاه را از 30 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه تا 12 خردادماه ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم اضافه کرد: شانزدهمین نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور استان قم در محل نگارستان اشراق واقع در خیابان صفائیه برپاست.

گل‌محمدی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و در ساعات عصر از ساعت 17 تا 20 برای بازدید از نمایشگاه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با موضوع آزاد برگزار می‌شود، ادامه داد: آثار ارسالی در دو بخش کارتن و کاریکاتور به نمایشگاه ارسال شده است.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم افزود: این نمایشگاه به‌همت طراحان کاریکاتور قم و انجمن‌های تجسمی استان قم با همکاری نگارستان اشراق برگزار خواهد شد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com