کد خبر ۳۲۰۰۹ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲

نگاه مطبوعات قم به مسائل استان، 12 آبان

مطبوعات استان قم، سه شنبه 12 آبان ماه جاری، به موضوعات گوناگونی از جمله؛ سخنان وزیر کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قم، دعوت مردم به حضور در راهپیمایی 13 آبان، تهدید صنایع آلاینده در قم و آمادگی دستگاه های استان در رابطه با بارندگی های اخیر، پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،

** نشریه گویه
عنوان نخست این نشریه «آماده باش کامل استان» است که به سخنان محسن اورجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اشاره دارد و به نقل از وی نوشته است: به منظور مواجهه با بارش باران و سیلاب احتمالی مسیر رودخانه قمرود همچنان مسدود است و از آمادگی کامل دستگاه های امدادی استان در این زمینه خبر داده است.
این نشریه در خبری از شهادت جانباز سرافراز حسین پورات از جانبازان شیمیایی در دوران هشت سال دفاع مقدس پس از سال ها صبر و ایثار خبر داده است. این شهید در سال 67 در منطقه حلبچه در عملیات والفجر 10 دچار مجروحیت شیمیایی شد.
از دیگر عنوان های این نشریه می توان به بازدید مدیران اقتصادی وزارت امور خارجه از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، آمادگی کامل گروه های راهداری برای رفع آبگرفتگی محورهای جاده ای استان قم، شرکای اجتماعی سازمان در قم بر استقلال تامین اجتماعی تاکید کردند، واکنش تند شهردار به انتقاد عابدینی پور، تیم کاراته سفیر قم به مرحله بعد راه یافت، راهیابی تیم کومیته باشگاه پولاد قم به مرحله بعد لیگ نوجوانان کشور، برگزاری رزمایش شکستگی خطوط انتقال آب روستاهای بخش قمرود و هیچ یک از کارکنان هتل پارسیا اخراج نمی شوند، اشاره کرد.

** روزنامه شاخه سبز
این روزنامه گزارشی از یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم با عنوان چرا طرح مترو 45 روز تعطیل است؟! منتشر کرده و در این مطلب آمده است: محسن عابدینی پور عضو شورای اسلامی شهر قم خواستار شفاف سازی شهردار در زمینه تعطیلی طرح مترو شد و گفت: اگر این طرح تعطیل باشد ماهی 200 میلیارد ریال به شهرداری خسارت وارد می شود؛ اخذ مجوزهای تهاتر با قرارگاه قائم و فروش ملک متعلق به شهرداری، مخالفت با یک میلیمتر تخلف ساختمانی و خط قرمز شورا از دیگر موضوع های این گزارش است.
این روزنامه به دیدار معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با آیت الله ابراهیم امینی از استادان برجسته حوزه علمیه قم اشاره کرده و به نقل از وی نوشته است: رشد جمعیت، افزایش شمار خودروها و فعالیت صنایع آلاینده هوا قم را تهدید می کند.
از دیگر عنوان این روزنامه می توان به 14 توصیه کنسولی وزارت امور خارجه به زائران اربعین حسینی(ع)، نظارت جدی بر تاکسی ها صورت می گیرد، اجرای طرح وارنیش فلوراید ویژه دانش آموزان ابتدایی قم، بارش نخستین برف پاییزی در 6 نقطه از استان قم، ترافیک نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان قم و تقدیر از همکاری پلیس راهور با شهرداری، اشاره کرد.

** روزنامه ایمان
یکی از عنوان های نخست این روزنامه از بارش نخستین برف پاییزی در دستجرد در بامداد روز گذشته خبر داده است.
این روزنامه به سخنان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم اشاره کرده و به نقل از وی نوشته است: اقتصاد مقاومتی در بستر نظام اداری معیوب محقق نمی شود.
این نشریه در مطلبی با عنوان در خیابان های قم چه درختانی بکاریم؟ نکاتی را درباره درختان حاشیه معابر قم متذکر شده است و در این مطلب می خوانید: معابر شهری از عمومی ترین فضاهای مورد استفاده شهروندان است و درختان قم از عناصر اصلی بوجود آورنده زیبایی در این محیط هستند. درختان مناظر نامطلوب را می پوشانند و در جداسازی پیاده رو از سواره رو خیابان ها نقش اساسی دارند.
از دیگر عنوان این روزنامه می توان به؛ تکریم بقاع متبرکه مودت به اهل بیت(ع) است، دعوت شورای هماهنگی قم از مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان، از توقف مترو تا تهدید خبرنگاران، بلوار زائر نقش ترافیکی مهمی در شهر قم دارد، قرنطینه کردن دام در دامشهر جدی گرفته شود، برخورد با تاکسی هایی که فقط دربستی سوار می کنند، اشاره کرد.

** روزنامه 19 دی
این روزنامه در صفحه ورزشی خود گزارشی را با عنوان ستاره فوتسال قم در تعلیق منتشر کرده و در این مطلب آمده است: هفته گذشته بود که در محافل خبری و غیررسمی خبر کنار گذاشتن علیرضا وفایی از تیم فوتسال یاسین پیشرو قم دهان به دهان می چرخید تا اینکه این بازیکن روز شنبه در مصاحبه ای این موضوع را تایید کرد. علیرضا وفایی که فوتسال دوستان قمی به دلیل نبوغ و تکنیکش او را جادوگر آسیا صدا می زنند در چند سال گذشته همواره یکی از نمایندگان ثابت فوتسال قم در ترکیب تیم ملی بوده است. این بازیکن دلیل اخراجش را به مسائل مالی مرتبط دانسته است.
این نشریه در مطلبی درباره کم تحملی برخی اعضای شورای شهر در برابر نقد به قلم زینب آخوندی با عنوان عضو شورا باید ظرفیت این مسئولان را داشته باشد، منتشر کرده و در این مطلب با اشاره به حاشیه های جلسه 153 شورای اسلامی شهر قم آمده است: حاشیه دیگر را رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ایجاد کرد که تهدید یکی از خبرنگاران به اخراج از جلسه بود.
از دیگر عنوان این روزنامه می توان به؛ قرار نیست مدیریت جدید کتک اشتباهات قبلی شهرداری قم را بخورد، حجیم شدن بدنه شهرداری در سال های اخیر، حسین زاده ورزشکار قمی قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ 2015 اسپانیا شد، امید رحمتی سرپرست تیم فوتسال یاسین پیشرو شد، چهار مدال برنز فرنگی کاران جوان قمی از مسابقات بین المللی شاهد، حضور مقتدرانه اسکیت بازان قمی در لیگ دسته یک کشور، برگزاری کلاس ارتقای درجه مربیگری والیبال در قم، اشاره کرد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com