کد خبر ۲۹۶۵۹ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
مدیر خانه کاریکاتور ایران خبر داد:

ارسال بیش از هزار اثر به مسابقه کاریکاتور داعش

مدیر خانه کاریکاتور ایران گفت: هزار و ۷۲ اثر از ۴۳ کشور به مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش ارسال شده که پس از ارزیابی ۲۸۰ اثر انتخاب و ۴۰ اثر از آنان در نمایشگاه اشراق به نمایش گذاشته شد.

به گزارش قم نا ، سید مسعود شجاعی طباطبایی در نشست تخصصی کاریکاتور که شامگاه شنبه با حضور جمعی از هنرمندان در نگارستان اشراق قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین نمایشگاه بین المللی کاریکاتور داعش از ۱۸ مردادماه در نگارستان اشراق قم دایر شده و تا چند روز دیگر نیز آماده بازدید علاقمندان است.

وی بیان داشت: در اولین مسابقه کاریکاتور ۳۹ کشور شرکت داشتند و پنج نفر از کاریکاتوریست‌های معروف دنیا نیز به جشنواره دعوت شدند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران ادامه داد: آخرین مسابقه برگزار شده مسابقه با موضوع داعش بود که در دو بخش کارتون و کاریکاتور برگزار شد و از ۴۳ کشور دنیا آثار کاریکاتوری ارسال شد.

وی افزود: هزار و ۷۲ اثر به مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش ارسال شد و پس از ارزیابی ۲۸۰ اثر انتخاب شد که در نمایشگاه اشراق ۴۰ اثر از آنان به نمایش گذاشته شده است.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: ایران، برزیل، ترکیه، چین و اندونزی به ترتیب بیشترین آثار را به این مسابقه ارسال کرده بودند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی آغاز فعالیت خود در زمینه کاریکاتور ابراز کرد: کاریکاتور حرفه‌ای را از سال ۶۲ آغاز کردم و اولین کارم ۲۲ نقاشی دیواری با موضوع جنگ بود.

وی افزود: پیش از انقلاب تعداد کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای شاید ۲۰ نفر بود که برخی در نشریه و تعدادی نیز در نمایشگاه‌ها همکاری داشتند.

توجه جدی به کاریکاتور بعد از انقلاب اسلامی

مدیر خانه کاریکاتور ایران ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی موج کاریکاتور در ایران ایجاد شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه جدی به کاریکاتور شد و هنرمندان رشته‌های دیگر هنری به کاریکاتور علاقمند شدند و برای موثر بودن کلامشان از این هنر استفاده کردند.

وی بیان داشت: سال ۶۲ بعد از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه‌ها تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا با مفاهیم "هویت" کار کاریکاتور را آغاز کردند و پس از آن اولین نشریه تخصصی کاریکاتور و طنز با عنوان "کیهان کاریکاتور" در موسسه کیهان شکل گرفت و طی ۲۲ سال ماهانه منتشر شد و درحال حاضر امکان انتشار ندارد.

شجاعی طباطبایی اظهار کرد: خانه کاریکاتور ایران در سه زمینه آموزش برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، برپایی نمایشگاه و انتشار آثار کاریکاتوری فعالیت خود را آغاز کرده و دو سایت تخصصی کاریکاتور فعال است که طی آن کاریکاتوریست‌های ایرانی و خارجی معرفی می‌شوند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com