کد خبر ۲۶۵۷۷ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد

تلاش دشمنان برای‌ ایجاد تفرقه در بین امت اسلام‌/‌انتقاد از اقدامات مدعیان دروغین حقوق بشر‌

یکی از مراجع تقلید با اشاره به زورگویی‌های غربی‌ها در مسائل مختلف گفت: در قضایای یمن در حالی که قصد اعزام کشتی حاوی کمک‌های امدادی و دارویی داریم ولی دشمنان اجازه اقدامی انسان‌دوستانه را نمی‌دهند.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله حسین نوری همدانی چهارشنبه شب در گردهمایی بزرگ مبلغان المصطفی که در مدرسه عالی حجتیه برگزار شد با اشاره به اینکه امروز طبق فرمایش امام صادق(ع) قم به مرکزی برای نشر معارف اسلامی در دنیا تبدیل شده است بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب المصطفی انتقال پیام دین به اقصی نقاط عالم است و کسی که در این مسیر قدم می‌گذارد باید ابتدا به شناخت درستی از معارف دینی دست یابد و سپس در این مسیر با صلابت وارد شود.
وی با اشاره به اینکه پیام‌رسان باید به اخلاق ائمه و بزرگان دینی متخلق باشد تصریح کرد: باید رفتار طلاب به گونه‌ای باشد که وقتی در جامعه حضور می‌یابند تجلی علم و عمل باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه علم و معرفت از مهم‌ترین پیام‌های اسلام است بیان کرد: کسی که می‌خواهد پیام رسان باشد باید خود به علوم دینی آگاهی کاملی داشته باشند و وقتی سخنی بر زبان جاری می‌کند بتواند در دفاع از سخن خود ادله قوی ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش جرم و جنایت در جامعه هستیم اضافه کرد: کنار رفتن معنویات و جایگزین شدن مادیان از جمله دلایل افزایش وقوع جرم و جنایت در جامعه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه مسلمانان منادی وحدت هستند ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در بین امت اسلام هستند و آنها می‌خواهند جامعه یکپارچه اسلامی شکل نگیرد تا به راحتی بتوانند ما را شکست دهند.

وی با اشاره به زورگویی‌های غربی‌ها در مسائل مختلف اظهار کرد: در قضایای یمن در حالی که قصد اعزام کشتی حاوی کمک‌های امدادی و دارویی داریم ولی دشمنان اجازه اقدامی انسان‌دوستانه را نمی‌دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حکومت اسلام با اخلاق و عدالت همراه است تصریح کرد: باید طلاب المصطفی عزت اسلام را به دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه المصطفی العالمیه در مسیری روشن برای ترویج دین مبین اسلام حرکت می‌کند افزود: باید در مسیر دفاع از اسلام ناب محمدی نیروی جهادی و نیروی علمی داشته باشیم و طلاب المصطفی که امروز از اقصی نقاط عالم برای فراگیری علوم دینی در قم گردهم آمده‌اند در بخش علمی عهده‌دار تبیین معارف اسلامی در سراسر دنیا هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com